וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנייר סופג הכל

ענת קם

19.1.2009 / 20:45

מעריב מאיים בתביעה נגד הארץ שלטענתו מנסה להביא לסגירתו . עמוס שוקן: "העובדות הפוכות. במשך שנה השקענו מאמץ בלהציע למעריב שיתופי פעולה שנועדו לעזור לו להתייעל ולחזק אותו"

מעריב להארץ ו-TheMarker: "בעיתונכם נרקמה מזימה אסורה ופסולה למוטט את העיתון". במכתב שנשלח היום באמצעות עורכי הדין של העיתון זאב שרף ויונתן לב טוען מעריב כי הארץ ו-TheMarker פתחו ב-”תכנית חיסול ממוקד" במטרה להביא לסגירתו ועשו זאת באמצעות שורה של פרסומים כוזבים ומגמתיים באשר למצבו של מעריב. במכתב אף נטען כי הפרסומים נועדו להשפיע על תנודות שער של ניירות ערך ומעריב מאיים בנקיטת הליכים משפטיים בעקבותיהם.

במכתב נטען, כי הארץ ו-TheMarker פרסמו ידיעות כוזבות אודות מעריב, מחזרו ידיעות שליליות בעניינו ונמנעו מפרסום מידע מלא על העיתון. בין הדוגמאות שמציג מעריב ישנה ידיעה מ-TheMarker על מעבר מפרסמים ממעריב לישראל היום, ידיעה על מגעי הרכישה שניהל מעריב לפני מספר חודשים שפורסמה תחת הכותרת, המגמתית לטענת מעריב, “מעריב קורס: שני מיליארדרים נאבקים עליו".

כך למשל, בהתייחסו לכתבה "כלל ביטוח זורקת גלגל הצלה לנמרודי: תעניק להכשרת היישוב הלוואה על סך 35 מיליון שקלים" שפורסמה ב-TheMarker לפני כחודש, טען מעריב: “כבר מכותרת הכתבה עולה חוסר תום הלב שבפרסומה... במקום לציין לחיוב את העובדה כי עשויה להינתן הלוואה בסכום של 35 מיליון שקלים להכשרת היישוב, ללמדך על האמון אשר רוחש השוק דווקא בעתות משבר לגוף זה, הוחלט לכתוב את הכתבה בכותרת 'כלל ביטוח זורקת גלגל הצלה לנמרודי', ניסוח אשר מצביע כי מרשתנו על סף 'טביעה' כביכול, שהרי גלגל הצלה זורקים לטובע!” בהמשך נכתב כי הנתונים העובדתיים המופיעים בכתבה זו אינם נכונים.

מעריב טוען כי הפרסומים גרמו לנזקים עצומים בקרב מוסדות פיננסיים, מפרסמים, ספקים שונים בארץ ובחו"ל ועוד, וכן נועדו לגרום לדה-מורליזציה בקרב עובדי העיתון.

עמוס שוקן, מו"ל עיתון הארץ, אמר היום לוואלה! ברנז'ה: “זה חלק מקמפיין של מעריב וגלובס נגד הארץ והעובדה שמכתב כל כך הזוי מופיע בעמוד הראשון של גלובס מראה שהם איבדו שיקול דעת. העובדות הפוכות. במשך שנה השקענו מאמץ בלהציע למעריב שורה של שיתופי פעולה שנועדו לעזור לו להתייעל ולחזק אותו. כמובן, במעריב יודעים על זה, הושקעה בזה עבודה לא מעטה, לא מעט כסף והתקיימו לא מעט פגישות בין הצדדים. נציגים של מעריב נעזרו בנו בדיונים עם אנשים שמעריב ניהל איתם משא ומתן לקראת מכירה וגם איתם נפגשנו. הסברנו להם שניתן לבצע שיתופי פעולה ולהגיע לתוצאות יותר טובות. השקענו הרבה מאמץ בדיוק בכיוון ההפוך ממה שמעריב כותב, אבל במעריב אתה אף פעם לא יודע מה מחכה מעבר לפינה".

שוקן הוסיף ואמר "אם יגישו תביעה אז נתגונן, המכתב הועבר לעורך הדין שלנו. זה מכתב שנועד ליצור אווירה ציבורית ולא נועד להראות שום דבר אמיתי".

עוד נמסר מעיתון הארץ: "המדובר בעלילת בדים. אין שום יסוד לטענת מעריב כאילו פרסומים עיתונאיים עליו בהארץ או בדה מרקר יש בהם 'תוכנית לחיסול ממוקד', או בכלל כוונה להזיק למעריב. ממילא לראשי העיתון אין שום תוכנית או כוונה כזאת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully