וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדרך לכנסת עוברת בעמק יזרעאל

ענת קם

20.1.2009 / 14:48

דניאל בן סימון: "כתיבת מאמר המערכת בהארץ יוצרת תחושה מתעתעת שהמילה הזאת תשנה את המציאות, והנה אנחנו קמים בבוקר והיא לא שינתה"

דניאל בן סימון, המתמודד מטעם רשימת העבודה, סיפר היום בפאנל "העיתונאי, הפוליטיקאי והבוחר הצעיר" שהתקים הבוקר במכללת עמק יזרעאל, על תגובתם של מעסיקיו בעיתון הארץ כשהודיע על החלטתו להצטרף אל הפוליטיקה: "אמרו לי 'הרי פה מוקד הכוח'. כתיבת מאמר המערכת בהארץ, שחושבים על כל מילה בו, יוצרת תחושה מתעתעת שהמילה הזאת תשנה את המציאות, והנה אנחנו קמים בבוקר והיא לא שינתה. הם עושים את ההיסטוריה, אנחנו רק כותבים את הטיוטא שלה. אין פחות עוני או פחות שחיתות בזכות עיתונאים. הכוח היחיד שיש לנו הוא להעלות אנשים עד השמיים ולרסק אותם באותה העוצמה".

נחמן שי, המתמודד ברשימת קדימה, אמר כי המעבר לא היווה מהפכה משמעותית בחייו מאחר שבמהלך הקריירה שלו עסק בנושאים רבים מלבד עבודתו העיתונאית. עוד אמר שי, שגילה כי בבחירות דמה בבית ספר תיכון זכתה "ישראל ביתנו" ברוב הקולות: “אני חושש מהזיכרון הקצר ומהקיצוניות שפשטה, בעיקר בקרב הצעירים".

המתמודדת לכנסת מטעם רשימת הירוקים ועיתונאית ידיעות אחרונות לשעבר אריאלה רינגל הופמן אמרה: “מאוד רציתי אחרי המבצע בעזה לכתוב טור ואני מוצאת את עצמי לא יכולה להביע דעתי על המלחמה וצריכה לדבר על הנחלים המזוהמים. יש בזה אלמנט מתסכל". לאחר מכן הוסיפה רינגל הופמן: "מאוד נוח לי בנישה הזאת. אני מוכנה שיהיו 117 חברי כנסת שיעסקו בביטחון ואני אדאג לכלניות".

תקרית המאנצ'יס

הדוקטור עמית קמה, מרצה בחוג לתקשורת של המכללה עזב את האולם במחאה לאחר חילופי דברים עם גיל קופטש, שמתמודד לכנסת ברשימת עלה ירוק. בתגובה לדברים שנאמרו אמר קופטש "ערבי טוב הוא ערבי רגוע" ד"ר קמה שישב בקהל אמר בתגובה כי במכללה בה 20% מהתלמידים הם ערבים אין מקום להתבטאות גזענית כזו, לאחר מכן אמר קופטש: "קמה הוא הגזען הכי גדול פה" וקמה עזב את האולם בכעס.

מאוחר יותר אמר גיל קופטש לוואלה! ברנז'ה: "הוזמנתי לאירוע אבל לא לפאנל הזה, אבל בגלל שהוא היה משעמם משה שלונסקי הזמין אותי לבמה להפיג קצת את השעמום. מהמכללה נמסר כי קופטש הוזמן להשתתף בפאנל שהתחיל מאוחר יותר. על דעת עצמו, נטל מר קופטש כסא והתיישב על הבמה במהלך הפאנל הראשון, שעסק במעבר של עיתונאים אל הפוליטיקה. איש ממארגני יום העיון לא התכוון לכך, אולם סברנו שלא יהיה זה ראוי לדרוש מאורח שלנו לרדת מן הבמה. לפיכך החליט מר משה שלונסקי, ראש מרכז התקשורת במכללה האקדמית עמק יזרעאל, לאפשר לו להישאר על הבמה. מדובר לטעמנו באירוע שולי שלא פגע כלל בעניין הרב שעוררו הדיונים בקרב קהל הסטודנטים והאורחים".

מרב מיכאלי שהנחתה את הדיון שאלה את אורלי לוי, בתו של השר לשעבר דוד לוי המתמודדת לכנסת מטעם רשימת "ישראל ביתנו", כיצד דווקא היא, שאביה חווה על בשרו את הגזענות של המערכת הפוליטית, מצטרפת למפלגה גזענית. בנקודה זו התפרץ העיתונאי לשעבר אורי אורבך, המתמודד לכנסת מטעם מפלגת "הבית היהודי" ותקף את מיכאלי בטענה ש-”את קובעת קביעה מכוערת, לא אובייקטיבית ולא נכונה. על איזה בסיס עיתונאי את שואלת?”.

גדעון רייכר, המתמודד מטעם רשימת הגמלאים, סיפר ש-”כל הבירוקרטיה שאני חובט והולם בה, סוף סוף נקלעה לידי ההזדמנות לממש את חלומותיי. אני חייב לפעול למען אותם אלפים שזקנתם אינה משגשגת בכבוד ולכן החלטתי להצטרף לפוליטיקה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully