וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכתבים הזרים עתרו לבג"צ פעם נוספת

ענת קם

20.1.2009 / 17:04

טוענים בעתירתם כי מאחר שתם מבצע עופרת יצוקה, צפויים המעברים להיות פתוחים שעות ארוכות ועל כן יש לאפשר את כניסת העיתונאים

התאחדות כתבי החוץ הגישה היום עתירה נוספת לבג"צ בדרישה שיאפשר את כניסתם לרצועת עזה לצורך סיקור המתרחש בה. חודשיים לאחר העתירה הראשונה בנושא ועם תום מבצע עופרת יצוקה מבקשים העיתונאים פעם נוספת לאפשר את כניסתם.

בעתירה שהוגשה היום באמצעות עורכי הדין אופיר טל ונעמי ווסטפריד ממשרד אהרנסון, שר, אבולעפיה אמודאי ושות' נגד שר הביטחון אהוד ברק, שר הפנים מאיר שטרית ומפקד פיקוד הדרום האלוף יואב גלנט נכתב כי מאחר שתם מבצע "עופרת יצוקה" צפויים המעברים להיות פתוחים שעות ארוכות ועל כן יש לאפשר את כניסת העיתונאים. טענה זו משיבה לטענת המדינה בתגובתה לעתירה הקודמת, לפיה הכנסת הכתבים מחייבת את פתיחת המעברים, דבר העלול לגרום לסיכום ביטחוני.

בדיון שהתקיים ב-1 בינואר נקבע כי המדינה תאפשר את כניסתם של שמונה עיתונאים זרים בזמן שהמעברים יהיו פתוחים למעבר סיוע הומניטארי. במהלך הלחימה הוכנסו כמה כתבים זרים יחד עם כוחות צה"ל לעזה במסגרת פול תקשורתי.

בעתירה חזרו הכתבים על טענותיהם מהעתירה הקודמת ובראשן הטענה שהכתבים הזרים הם המקור היחידה שאינו פלסטיני למידע מהימן מרצועת עזה, מאחר שרבים מכלי התקשורת הפלסטינים ברצועה מושפעים מתנועת חמאס ובפועל לא מתקיים ברצועה חופש עיתונאי. עוד ציינו הכתבים בעתירה זו, כי המדינה לא מילאה את פסק הדין בעתירה הקודמת ולא אפשרה כניסת עיתונאים לסיקור חופשי אלא רק מספר מצומצם של עיתונאים הצמודים לכוחות, זאת למרות שהמעברים היו פתוחים כמעט מדי יום להעברת ציוד הומניטארי.

בעתירתם כותבים הכתבים כי "כל עוד נמנע סיקור חופשי של המצב ברצועה, 'מבטיחה' מדינת ישראל כי הסיקור יהיה מוטה לכוון ההרס ולא לכוון הזעם והמחאה של התושבים המקומיים נגד ההנהגה שהובילה אותם למצבם הנוכחי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully