וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראות לקויה

ענת קם

22.1.2009 / 12:57

סקר שנערך עבור התכנית "תיק תקשורת": 84.4% מהאוכלוסייה מרוצה מהערפל התקשורתי של צה"ל במהלך המלחמה בעזה

84.4% מהאוכלוסייה מרוצה מהערפל התקשורתי של צה"ל במהלך מבצע עופרת יצוקה. בסקר שערך מכון PORI עבור התכנית "תיק תקשורת" שתשודר היום, נשאלו 500 גברים ונשים המהווים מדגם מייצג של האוכלוסייה היהודית הבוגרת במדינה נשאלה השאלה הבאה: "במבצע עופרת יצוקה, צהל הפיק לקחים ממלחמת לבנון השנייה, ופעל בערפל תקשורתי, האם אתה מרוצה או לא מרוצה מהחלטה זו?".

62.2% מהמשיבים ענו כי הם מרוצים מאוד מההחלטה ו-22.2% כי הם מרוצים. בקרב הדתיים והחרדים מגיע שעור המרוצים ל- 91.7% וכך גם בקרב תושבי הדרום. כ- 15% הביעו חוסר שביעות רצון בדרגות שונות ובין הסיבות שנמנו לחוסר שביעות הרצון היו "לא ניתן להביא את כל השיקולים בחשבון", "זה לא דמוקרטי", "לא הייתה תקשורת", "זה מזכיר מדינות קומוניסטיות וכאן זה לא צאוצסקו", "צריך להיות חופש ביטוי ולגלות כל מה שקורה", "לא רוצה שיעשו דברים בשמי מבלי שאני יודעת עליהם ובעיקר צריך להראות תמונות מהשטח ומהערים הפגועות".

הנחרצים פחות בהתנגדותם אמרו כי "התקשורת אמורה להראות כל מה שקורה אך זה יכול להפריע לקיום המבצע, האויב יכול לנצל זאת לרעה" ו-"הצנזורה הגזימה". חוסר שביעות הרצון גבוה יותר בקרב העולים, תושבי השרון ובמיוחד בקרב מצביעי מרצ. הערכות הסוקרים הן כי שביעות הרצון הגבוהה נובעת מהישגי צה"ל במבצע וכי אם היה קורה משהו חריג בדומה לתופעות מלחמת לבנון השנייה, כמו חוסרים בציוד ומזון או תחושות של בלבול, לא הייתה עוזרת הצנזורה.

בתכנית "תיק תקשורת" של הטלוויזיה החינוכית שתשודר היום יופיעו הפרשנים הצבאיים של שלושת הערוצים ויתייחסו לטענות כלפי "התקשורת המגויסת". יואב לימור, הפרשן הצבאי של ערוץ 1, אמר בתכנית כי "יש משבו פסול, לא הגיוני ולא מוסרי אפילו בזה שכשהכתבים הצבאיים מסקרים, הם לעולם לא אובייקטיביים, הם בעדנו. לעומת זאת, כשהכתבים שמסקרים את הצד השני מסקרים, הם אובייקטיביים, הם בסדר". אלון בן דוד, הפרשן הצבאי של ערוץ 10, הוסיף: "יש משוואה שצריך לשבור אותה. אם אתה פרו-ישראלי, אתה מגויס. אם אתה פרו-פלסטיני, אתה עיתונאי אובייקטיבי. בוא נשבור את זה אחת ולתמיד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully