וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניצחון לעובדי הדפוס של ידיעות בבית המשפט

ענת קם

22.1.2009 / 15:01

בית המשפט קיבל את הטענה לפיה אין לפרש את הביטוי "גיל 65” כפשוטו ויש להמירו ל-”גיל הפרישה". מאחר שגיל הפרישה עלה ל-67,

בית הדין האזורי לעבודה בבאר שבע קבע כי העיתון ידיעות אחרונות לא יוכל לפטר את עובדי הדפוס שהגיעו לגיל 65. העובדים חתומים על חוזה עבודה קיבוצי משנת 2000 לפיו העובדים יהנו מתנאי העסקה וביטחון עד הגיעם לגיל 65. בבית המשפט טענו באי כוחו של ידיעות, עורכי הדין ורד גרטל ואשר סלע, כי יש לפרש את הסעיף כפשוטו ולכן תתנאי ההעסקה המעוגנים בהסכם לא חלים אחרי גיל זה, כולל ההגנה מפיטורים.

נשיא בית הדין, השופט מיכאל שפיצר, קיבל את טענת ההסתדרות שמייצגת את עובדי הדפוס, אותם ייצגו עורכי הדין אשר חלד, הילה חלד ונעמה בביש לפיה אין לפרש את הביטוי "גיל 65” כפשוטו ויש להמירו ל-”גיל הפרישה". מאחר שמאז חתימת ההסכם שונה החוק במדינת ישראל וגיל הפרישה עלה ל-67, גם תנאי ההסכם צריכים לחול על העובדים החתומים עליו עד גיל 67.

בפסק הדין כתב השופט שפיצר: “ידיעות אחרונות לא השכילה להצביע על רלוונטיות כלשהי המתגבשת בגיל 65 ואשר יש בה להצדיק שינוי מהותי בתנאי העסקתם של העובדים המובטחים, וגם לא מדוע נבחר דווקא גיל 65 כגיל שבו יש להפסיק לשיטתה את סל הזכויות של העובדים המובטחים".

עו"ד אשר חלד המייצג את העובדים מסר היום:"מדובר בפסק דין עקרוני, אשר מכיר בעובדים כבעלי ערך וכבני אדם וקובע כי לא ניתן להשליכם לאחר שעבדו שנים רבות בנאמנות עבור מעסיקם, רק בשל הגיעם לגיל 65".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully