וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסתמן: הרשות תחלט ערבויות רשת וקשת בסך 1.5 מליון שקל

ענת קם

25.1.2009 / 19:34

15.6 מיליון השקלים שהרשות גבתה מהזכייניות לטובת חשבון נפרד שיהווה עירבון להשקעה בסוגה עלית, יופנו ישירות להסכמים עם היוצרים

מועצת הרשות השנייה אישרה היום בישיבתה חילוט של מיליון וחצי שקלים נוספים מרשת וקשת בגין אי עמידתן במחויבויות הסוגה העלית בשלושת הרבעים הראשונים של 2008. עוד הוחלט היום כי 15.6 מיליון השקלים שהרשות החליטה לגבות מהזכייניות לטובת חשבון נפרד שיהווה "עירבון" להשקעה בסוגה עלית, יופנו ישירות להסכמים עם היוצרים על הפקות מקור.

על מנת לאכוף את ההסכמים על הפקות המקור ידווח מנכ"ל הרשות השניה לוועדת משנה אד הוק שבה חברים יו"ר המועצה, יו"ר ועדת הטלוויזיה ויו"ר ועדת הכספים על הנתונים שהועברו לידו מהזכיינים והוועדה תחליט לאור כך על סכום החילוט הסופי ביחס לכל זכיין. בנוסף, הזכיינים יעבירו למנכ"ל הרשות עד ה-10 בפברואר את הצעתם לחלוקה הז'אנרית על פני שש שנים של החזר המחויבויות בתחום הסוגה עילית שקבעה המועצה בישיבתה ב-14 בדצמבר, שעומד על 94.1 מיליון שקלים. המנכ"ל יגיש את המלצתו בעניין זה לוועדת הטלוויזיה.

במהלך ישיבת המועצה ירדה יושבת ראש הרשות השניה כדי לשוחח עם כחמישים נציגי איגודי היוצרים שהפגינו אל מול בניין הרשות. המפגינים קראו סיסמאות בגנות "הרישעות השניה" וקראו לחברי המועצה לא להרתע מחילוט הערבויות של רשת וקשת.

בישיבה הוחלט, כי על רשת וקשת להציג עד ה-24 בפברואר הסכמים עם איגודי היוצרים על הפקות מקור לשנת 2009 בסכום מצטבר של 15.6 מיליון שקלים - רשת תידרש להשקיע 8.1 מיליון שקלים וקשת 7.5 מיליון שקלים. סכומים אלו הועלו לראשונה לפני כחודש, אז החליטה המועצה כי הזכייניות יפקידו אותם בחשבון בנק נפרד מטעם הרשות והם יהוו "עירבון" למילוי מחויבויות התוכן. היום החליטה הרשות כי סכומים אלו יוסבו ישירות ליצירה הישראלית ובמידה שהזכייניות לא יציגו תוך חודש את ההסכמים הנדרשים בסכום הנדרש, תחלט הרשות את ההפרש ותעבירו ישירות ליוצרים.

הישיבה התקיימה ללא נוחכותם של נציגי רשת וקשת שהודיעו לרשות שבכוונתם להעדר מהישיבה בשל החשש כי בכוונת איגודי היוצרים לפוצץ את הישיבה. המועצה רואה בחומרה את היעדרותם של הזכיינים מישיבה זו, במיוחד שהם היו אלו שביקשו להופיע בפניה. מוקדם יותר היום קראה קשת למועצת הרשות השניה לכנס ישיבת חירום על עתידה של הטלוויזיה המסחרית בישראל.: "בעקבות הפרובוקציות בחודשים האחרונים מצד אנשי התעשייה, גילויי האלימות במהלך התכנית "ארץ נהדרת" והוונדליזם על קירות משרדי קשת היום בבוקר, מבקשת קשת מהמועצה לקיים דיון ענייני, במקום ובמועד אחר, בתנאים שיאפשרו זאת. "אנו קוראים לדיון פרודוקטיבי להצלת התעשייה ולא דיון תחת לחצים ואלימות". עוד נמסר מקשת: "כיום נמצאים בשלבים שונים של יצירה 9 תכניות דוקומנטאריות, 10 סרטים דוקומנטאריים וכן 14 סדרות דרמה. סה"כ 33 פרויקטים. כפי שכבר נאמר בעבר, אנו מזמינים את הארגונים השונים לבוא במגע ישיר ובלתי אמצעי עימנו- להתמקד בעשייה וביצירה ולא בכותרות ובאלימות".


ברשת סירבו להגיב לידיעה בדבר חילוןט הערבויות. טרם התקבלו תגובות קשת ואיגודי היוצרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully