וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקרב על ירושלים

ענת קם

26.1.2009 / 15:36

ברדיו ירושלים מתקשים להשלים עם ההפסד במכרז. הקבוצה פנתה לרשות השניה בבקשה לבטל את זכייתה של רדיו הבירה בטענה שהפיתרון לסוגיית הבעלות הצולבת אינו עולה בקנה אחד עם החוק

רדיו ירושלים פנה אתמול לחברי מועצת הרשות השנייה בטענה כי הפתרון שהציגה קבוצת רדיו הבירה, הזוכה במכרז הרדיו בירושלים, לסוגיית הבעלות הצולבת שהתעוררה עם מימוש עסקת לוגיה, "אינו עולה בנסיבות העניין בקנה אחד עם הוראות החוק ואין להתירו". לפיכך מבקשים אנשי רדיו ירושלים באמצעות עורך הדין תמיר כהנוב ממשרד צלרמאיר פילוסוף ושות', לשלול מקבוצת רדיו הבירה את הזיכיון.

במסגרת עסקת לוגיה רכשה חברת "עופר מדיה", בעלת השליטה בזכיינית ערוץ 2 רשת, 25% ממניות חברת לוגיה. לוגיה מחזיקה ב-19.1% ממניות קבוצת "רדיו הבירה". עסקה זו הפכה למעשה את "עופר מדיה" לבעלת שליטה ב-"רדיו הבירה", דבר העומד בניגוד לחוק האוסר בעלויות צולבות בתקשורת. על מנת למנוע את הבעלויות הצולבות, הודיעה לאחרונה חברת לוגיה כי היא מבקשת להעביר את כל מניותיה ברדיו הבירה לנאמן שימכור אותן לגורם אחר. בתגובת הרשות השנייה לעתירת רדיו ירושלים לבג"צ נגד המכרז, שהוגשה לפני כשבועיים, נכתב כי הרשות לא רואה מניעה בהעברת המניות לנאמנות ומכירתן.

כעת טוען רדיו ירושלים: "רדיו הבירה מבקשת למעשה להחליף את אחד מבעלי מניותיה ולשנות לחלוטין את הצעתה ואת זהותה (בלי שהיא עצמה יודעת מה תהיה זהותו של בעל המניות החדש, ככל שיימצא כזה), וכל זאת אחרי שהגישה את הצעתה למכרז, אחרי שהצעתה וזהות בעלי המניות בה נדונו על ידיכם, ואחרי שזכתה במכרז על בסיס ההצעה המקורית שהגישה שאותה היא רוצה כעת לשנות". בנוסף טוען הרדיו, כי החזקת מניות לוגיה על ידי נאמן עד למכירתן עדיין אינה "מנתקת" אותה מקבוצת רדיו הבירה ועל כן גם לא את "עופר מדיה", מה שישאיר את הבעלויות הצולבות על כנן.

בסיום פנייתו כתב הרדיו: "יש להצר על כך שהרשות השנייה מאפשרת לרדיו הבירה לנהוג בדרך פסולה זו ולשכנע את הרשות השנייה בדרך לא דרך לאפשר לרדיו הבירה לבצע בדיעבד פעולות ושינויים מהותיים על מנת לנסות להכשיר בדיעבד פגמים בתנאי הסף של המכרז... דומה כי הגיעה העת לשים קץ לאופן השערורייתי והמביך שבו מתנהלת רדיו הבירה ולניסיונותיה להוליך שולל את הרשות השנייה ואת יועציה המשפטיים".

מהרשות השנייה נמסר בתגובה: "המכתב לא התקבל. סוגיית העברת המניות בקבוצת לוגיה תידון על ידי המועצה". קבוצת רדוי הבירה סרבה להגיב לטענות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully