וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"זו תחילת הסוף של תעשיית הטלוויזיה בישראל"

ענת קם

27.1.2009 / 17:47

מפיקים בכירים בתעשיית הטלוויזיה תוקפים את ההחלטה לצאת למכרז על ערוץ 10: "למדינה המפגרת הזאת אין גורם אחד שייקח אחריות על התנהלות שוק התקשורת". היוצרים מברכים

במסדרונות ערוץ 10 שוררת בשעות האחרונות אווירת נכאים, עם פרסום החלטת ועדת הכלכלה לפרסם מכרז חדש על הפעלתו. בכירים בערוץ סירבו הערב להגיב על ההחלטה, אולם היא עוררה סערה בקרב חברות ההפקה העובדות עם הערוץ שטוענות כי ההחלטה על יציאה למכרז חדש תגרום נזק רב ליצירה הישראלית.

חיים מנור, בעל חברת ההפקות מעגלות שמפיקה בין היתר את תכניותיו של ליאור שליין אמר היום לוואלה! ברנז'ה: "לדעתי האישית, זו תחילת הסוף של תעשיית הטלוויזיה בישראל. מחר יעבירו את הרפורמה ויהיו פרסומות בכבלים ובלווין ואז גם לערוץ 2 לא יהיה כסף להפקות מקור. בגלל הצונאמי הכלכלי האדיר חובה היה על הכנסת ועל הרשות השנייה לחשוב מחוץ לקופסה, לתת ארכה לכל גוף שמשדר, לוותר לפי שעה עד שהמצב יוקל. עכשיו יפטרו אנשים, בערוץ 10 שייסגר יש חברת חדשות אדירה שלא תהיה לה תקומה, עובדים איתם אלפים מאנשי התעשייה, כרגיל בסוף זה יהיה 'לתפארת מדינת ישראל'. מי שעשו שגיאות הם גם היוצרים, גם הרשות השנייה וגם הזכיינים שלא השכילו לשבת ולהגיע להסכם כדי שהתעשייה תמשיך לעבוד".

מנור מפנה אצבע מאשימה כלפי המחוקק: "הממשלה לא מבינה את התעשייה. הם רוממו את הצדק בגרונם מצד אחד ומצד שני הורסים אותה. זה פשוט דבר שלא ייעשה. האנשים בערוץ 10 השקיעו למעלה ממיליארד שקלים. במקום לתת להם אופק פעילות בידיעה שעוד כמה שנים יהיו פה שני ערוצים יציבים, הם בוחרים לחרב. אני לא מאמין שבאקלים הכלכלי הנוכחי מישהו יבוא וישים כסף".

המפיק אסף גיל, הבעלים של גיל הפקות אמר: "כולנו רוצים שערוץ 10 ימשיך להתקיים, זה חיוני להמשך התחרות והצמיחה הטלוויזיונית במדינת ישראל. אם ההחלטה הזאת תבטיח קיום של ערוץ באיזושהי צורה מה טוב, ואם היא תסכל את קיומו אז היא רעה מאוד".

היוצרים: יש חוק לקיים

בכיר נוסף בשוק התקשורת אמר היום: "פשוט חותכים את התעשייה בחצי. למדינה המפגרת הזאת אין גורם אחד שייקח אחריות על התנהלות שוק התקשורת. מה הם חושבים, שיבואו כל הזמן מיליארדרים שימשיכו להזרים כספים בלי תשתית ראויה בחוק? המדינה, שזה חברי הכנסת והרשות השנייה, בשום שלב בחמש השנים האחרונות לא הובילו מדיניות שמייצבת את השוק. הם הוציאו מכרז על ערוץ 10 על בסיס חישובים מוטעים על היקף שוק הפרסום. המצב הכלכלי בעולם השתנה, בכל מקום עוזרים לאנשים לשמור על הפרנסה שלהם. הם עכשיו גורמים לאלפי אנשים לאבד את הפרנסה שלהם. למה שבעלי המניות ישימו כסף אם לא יכולים להבטיח להם אופק ויציבות? גלעד ארדן היה מוכן לשים כסף מכיסו? זה חוק מטופש ואנאכרוניסטי, לוקחים את השוק אחורה כי אף אחד לא מבין שום דבר בשוק הזה. מה יקרה כשיגיעו לבדיקת אמצע תקופת הזיכיון של ערוץ 2? יסגרו גם אותו?"

ממטה המאבק של ארגוני היוצרים נמסר היום: "ארגוני העובדים בקולנוע ובטלוויזיה מברכים את ועדת הכלכלה על החלטתה לאכוף את החוק על זכייני ערוץ 10. לאחר שנים בהם היה ברור לכל זכיין כי אין רגולציה של ממש בתחום, באה היום ועדת הכלכלה והבהירה באופן שאינו משתמע לשני פנים כי חוק יש לקיים. במקביל אנו דורשים כי החלטת הועדה לא תשמש כמפלטם של בעלי ההון השולטים בו, לטובת התמזגות עם רשת. לא יתכן שמפר חוק בערוץ אחד יהיה בעליו של ערוץ אחר. אנו דורשים מבעלי הערוץ ומהרשות השנייה לדאוג כי הערוץ יעמוד בכל מחויבויותיו הכלכליות למפיקים השונים הנמצאים בקשרי עבודה מול הערוץ. כפי שזכור לכל, הערוץ גרם לפשיטות רגל שלא מעט מפיקים רק לפני חמש שנים. יחד עם זאת חובה לציין כי חובם של זכייני ערוץ 2, שלוש שנים בלבד מאז תחילת תקופת הזיכיון החדש, עולה על חובות ערוץ 10. אנו קוראים לוועדה לפעול באופן מיידי באותה מידת נחרצות גם כנגד הפרות החוק של רשת וקשת ולהחיל דין אחד על כולם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully