וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ועדי עובדים: הישגים בהארץ, כשלונות בידיעות

ענת קם

28.1.2009 / 13:56

עובדי הארץ ששכרם קוצץ יקבלו מהעיתון שטח פרסום אותו יוכלו לתרום לעמותות על פי רצונם. הנהלת ידיעות אחרונות נחושה לפטר

עובדי הארץ אישרו לוועד עובדי העיתון לקבל את הצעות ההנהלה למתווה הקיצוצים. ביום שני האחרון התקיימה באולם הישיבות בעיתון אסיפה בנוכחות קרוב למאה עובדים, בה אושרו הצעות ההנהלה לפשרה בין הצדדים על מנת להוציא לפועל את מהלך הקיצוצים לו היא נדרשת בהסכמת ועד העובדים. עם זאת, סכסוך העבודה עדיין תקף אך בשלב זה לא מתוכננים עיצומים או השבתות.

כפי שפורסם בוואלה! ברנז'ה בשבוע שעבר, הנהלת העיתון הסכימה להעניק פיצויים מוגדלים לעובדים שיפרשו מרצון הכוללים תשלום משכורת חודשים נוספת וכן 1,000 שקלים עבור כל שנת ותק בעיתון. בשבועיים הקרובים יחפשו נציגי הועד את העובדים המעוניינים לפרוש מרצון כדי למנוע פיטורים של עובדים המעוניינים להשאר. כמו כן, ההנהלה קיבלה את הצעת הוועד לפיצוי העובדים שמשכורתם קוצצה ותתן לכל עובד שטח לפרסום אותו יוכל לתרום לעמותה על פי בחירותו, כל עוד אינה מפרסמת בתשלום בעיתון, על בסיס מקום פנוי שטח ובכפוף לאישור ההנהלה.

בנוסף, מתכוון הועד לקיים מעתה פגישות עם עורכי המוספים השונים על מנת ליצור איתם ערוץ תקשורת ישיר. בוועד הארץ מספרים שלאחרונה יש נכונות גדולה יותר של הנהלת העיתון להידברות וכרגע מנסים למצות את השיחות בין הצדדים כדי להגיע להסכמה.

גם ועד עובדי ידיעות אחרונות החתומים בחוזה הקיבוצי ממשיך את מגעיו עם ההנהלה. בשבועות האחרונים נפגשים נציגי הועד כמעט מדי שבוע עם משנה למנכ"ל העיתון יעקב כפיר והעורך הראשי שילה דה בר אולם בשלב זה אין כל התקדמות בשיחות. גורם בוועד סיפר לוואלה! ברנז'ה כי ההנהלה דבקה בהחלטתה גם לפטר עובדים וגם לקצץ במשכורות והועד ממשיך להתנגד עקרונית לכל פיטורים. כרגע לא מציעה הנהלת העיתון תכנית פיצויים מוגדלים לעובדים שיפרשו מרצון.

חבר הועד אמר לוואלה! ברנז'ה: "נשארו בקושי 60 עובדים בחוזה קיבוצי בעיתון. אלה אנשים שתרמו את מיטב שנותיהם לעיתון ואין להם היום לאן ללכת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully