וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עובדי ערוץ 10 הפגינו מול משרדי הרשות השניה

ענת קם

29.1.2009 / 13:11

עובדים רבים הבעירו הבוקר צמיגים מול משרדי הרשות במחאה על הכוונה להעמיד את הערוץ למכרז חדש. שר התקשורת יפגש הערב עם הבכירים בערוץ

גדעון צנטנר

צילום: גדעון צנטנר, עריכה: גדי וינסטוק

שר התקשורת יפגש הערב עם בכירי ערוץ 10, בהם יעקב אילון. ביום ראשון יכנס השר ישיבה בניסיון למצוא פתרון אחרון לפני הוצאת הערוץ למכרז.

הבוקר הפגינו עובדי ערוץ 10 מתחת למשרדי הרשות השנייה בירושלים במחאה על ההחלטה לפרסם מכרז חדש על הפעלת הערוץ. המפגינים חסמו את הכביש הסמוך למשרדי הרשות, קראו קריאות בגנות חבר הכנסת גלעד ארדן שיזם את הישיבה של ועדת הכלכלה ביום שלישי האחרון בה הוחלט על פרסום המכרז ואף שרפו צמיגים.

להפגנה הגיעו כמה מוותיקי ובכירי חדשות 10, בהם דב גילהר, הכתב המדיני צ'יקו מנשה, הכתב הצבאי אור הלר וכן הכתבים נעה קולפ, נגה ניר נאמן, אילן גורן, חיים אתגר, גיא לרר, אביב פרנקל, אוהד חמו, מאיר ברדוגו ועוד.

אור הלר אמר לוואלה! ברנז'ה: "אנחנו מנסים לבוא ולומר שמאחורי המאבקים בין ערוץ 10 לבין המדינה שזה הרשות השנייה והמחוקק, ישנם אנשים שהם נשמת אפו של הערוץ ושל חברת החדשות, אנשים שעובדים קשה ולא תמיד מרוויחים הרבה והם דואגים לפרנסתם ולמקום העבודה שלהם. כמו פועלים במפעל טקסטיל, אנחנו פועלים במפעל שמייצר חדשות. אנחנו מנסים לשמור על מקום העבודה שלנו וזה מסר שכל עובד יכול להזדהות איתו".

צ'יקו מנשה, הכתב המדיני של ערוץ 10: "מה שהיה מעורר גם צער וגם רושם, כשלמעלה ממאה עובדים הבינו ונפל להם האסימון שיש סכנה אמיתית למקור פרנסתם והחליטו לעשות מעשה, לעלות על אוטובוס או לקחת את הרכב ביום חופש או באמצע יום עבודה ולבוא לעשות מה שהם רגילים לראות מהצד השני. דבר נכון ואמיתי נוסף שהיה שהוא שזה לא היה מאבק של טאלנטים שבאים להיאבק על השכר שלהם, לא היה שם אבק כוכבים. האבק היחיד שהיה הוא מהצמיגים השרופים. ערוץ 10 מוכר מהפרצופים המוכרים שלו ופחות מוכר מהאנשים שעושים את העבודה מאחורי הקלעים ובדרך כלל מרוויחים פחות. אלה האנשים שאיום הפיטורים מאיים עליהם יותר מכל, אנשים שיהיה להם יותר קשה לעבור לעבוד בערוץ 2 כי גם שם המצב קשה וכולם מבינים שיש פה סכנה אמיתית.כולם גם מבינים שהרגולטור צודק אבל שהמהלך לא נכון, במקום לחפש מהלך שיאפשר להמשיך את פעילות הערוץ, שכן הבעלים מעוניינים לשלם את מחויבויותיהם. כל מה שהם מבקשים, ולדעתי זו דרישה סבירה, זה שיהיה אופק כלכלי לערוץ".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully