וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אייל בוחבוט: יכולנו להגיע להסדר"

ענת קם

29.1.2009 / 14:29

יושב ראש ועדת הטלוויזיה ברשות השניה בשיחה עם וואלה! ברנז'ה: "מה שנקבע בחוק לפני 15 שנה, לא מתאים היום"

אייל בוחבוט, יושב ראש ועדת הטלוויזיה של הרשות השנייה, מצר על כך שלא ניתנה לרשות הזדמנות למצות את התהליכים בעניין ערוץ 10. מועצת הרשות השנייה ביום שני הקרוב כדי לבחור ועדת מכרזים, שתחל לעבוד על ניסוח מכרז חדש להפעלת הערוץ.

בשיחה עם וואלה! ברנז'ה אמר היום אייל בוחבוט: "את הועדה וההחלטה שלה אני כמובן מכבד, אבל אם הייתה לנו ההזדמנות למצות את התהליך ולא להניף גרזן ובקטיעה טראומטית להפסיק את הסיפור היינו יכולים להגיע להסדר. חשוב להדגיש שבמהלך 2008 הם עמדו במלוא המחויבויות ובתחילת השבוע, למרות שכולם התמקדו בחילוטים של רשת וקשת, אנחנו גם אישרנו להם את לוח השידורים של 2009 והם התחייבו שם על 9.5 מיליון שקלים נוספים מעבר למה שהם חייבים.

"לבי אתם, כואב לי על עובדי ערוץ 10 ואם היינו ממצים את התהליך כפי ששאפנו היה נוצר מצב שונה ועובדי ערוץ 10 לא היו נפלטים לשוק העבודה. אנחנו לא עוורים, המצב הכלכלי מאוד קשה, זו תקופה קשה לכל שוק התקשורת".

- מהו לוח הזמנים החל מיום שני?

"ביום שני תתכנס מועצה שתמנה ועדת מכרזים. ייתכן שועדת מכרזי הרדיו תעבור בהרכבה הנוכחי לתפקיד הזה ותתחיל לנסח מכרז".

- האם ערוץ 10 יכול להציג עדיין מתווה פריסה לחובות שלו או שזה כבר אבוד?

"עמידה במחויבויות היא עמידה במחויבויות. חוק זה חוק. אבל אם תהיה דרך לעשות שינויים בחוק אני אהיה הראשון לתמוך בה".

- המצב של ערוץ 10 ושל רשת וקשת לא הדליק אצלכם נורה אדומה על כישלונה של שיטת הזיכיונות?

"אנחנו מבינים את השוק, הוא במצב קשה מאוד. זה אכן אור אדום מהבהב ולכן גם ההליכה לכיוון מיקוד הרגולציה. אמרתי גם בעבר, התפיסה חייבת להשתנות. בסופו של יום, מה שנקבע לפני 15 שנה בחוק הרשות השנייה לא מתאים היום".

- הטאלנטים של ערוץ 10 קיבלו משכורות מאוד גבוהות גם בימים קשים. האם לא היה מקום להתערבות?

"המשכורות שהם משלמים לטאלנטים שלהם זה עניינם. כל אחד במפעל שלו, ברמת מקבלי ההחלטות, יש מקום לשיפור עצמי ורפורמה פנימית. איפה שהם יכולים לקצץ שיקצצו. במסגרת הרגולציה הנוכחית עדיין חייבים לעמוד במחויבויות תוכן, שכל אחד יעשה לעצמו את השיקול איפה לקצץ. זה לא עסקנו, אנחנו לא מתעסקים בהתנהלות הפנימית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully