וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מיוחד: אל תסגרו את האלטרנטיבה

אלון בן דוד

29.1.2009 / 16:31

אלון בן דוד מזהיר: אם ערוץ 10 ייסגר, על המלחמה הבאה ידווח ערוץ אחד שנתון לחסדי פוליטיקאים וערוץ שני שנתון לחסדי בעלי ההון. רק תחרות תמריץ אותם להצטיין

כמה פעמים בשש השנים האחרונות לחצתם על 10? כשרציתם לדעת מה קרה בפיגוע, איפה נפלה הרקטה והאם תפרוץ מלחמה, כמה פעמים הקשתם את הספרות אחת-אפס? על פי נתוני הרייטינג, כנראה שהרבה.

בשש השנים מאז עלתה לאוויר מהדורת החדשות של ערוץ 10, היא העשירה את המסך שלכם בשורה של סיפורים עיתונאיים, בסטנדרטים חדשים של סיקור חדשות בטלוויזיה, והכי חשוב, המריצה גם את מהדורות החדשות האחרות להצטיין יותר. התחרות לעולם מיטיבה עם הלקוח, והכלל הזה נכון וחשוב עוד יותר כשמדובר בתחרות בין ספקי המידע בחברה דמוקרטית.

בדיוק לפני שש שנים העלינו לאוויר מהדורת חדשות חדשה בישראל. זה היה ערב הבחירות, ממש כמו היום. חבורה של עיתונאים, ברובם צעירים, שנאספה במשך כמה שבועות קצרים וניסתה להרים מהדורת חדשות אחרת, שתהווה אלטרנטיבה למונופול של חדשות ערוץ 2, שהחליף את המונופול שהיה בערוץ הראשון.

במבט לאחור נראה שהצלחנו, עם כל הצניעות.

מה שייסגר כבר לא יפתח שוב

אבל הרגע הזה, של הקמת חברת חדשות וערוץ טלוויזיה חדש בישראל, כבר לא יחזור. אם יעלה הכורת על ערוץ 10, יהיה קשה מאד למצוא, בוודאי בימים אלה של משבר כלכלי, מישהו שיסתכן בהרפתקה כזאת, שההפסד הכספי בה מובטח.

בשנים מאז הוקם הערוץ הוא נחל הפסדים רבים. מעולם לא ביקש ערוץ 10 שקל מהמדינה ומעולם הוא גם לא לקח ממנה. להפך: בעלי ערוץ 10 השקיעו מכיסם למעלה ממיליארד שקל בשבע השנים האחרונות וסיפקו הרבה הכנסות ממסים למדינת ישראל ומימנו את הרשות השנייה. אבל חשוב מזה, הם סיפקו לישראל אלטרנטיבה תקשורתית וסיפקו פרנסה באופן ישיר לכ-500 עובדים ולעוד 2,500 שמוצאים את פרנסתם באופן עקיף מן הערוץ.

שני חברי הכנסת שקיבלו השבוע את ההחלטה לפתוח את ערוץ 10 למכרז חדש מסבירים שהם רק רוצים שהערוץ יעמוד בהתחייבויות ההפקה שלו, אבל גם הם יודעים שהמשמעות היא שהציבור הישראלי ישאר רק עם ערוץ מסחרי אחד. מה שיסגר כבר לא יפתח שוב.

את ההחלטה הזאת מקבל רוב של שני חברי כנסת מול חבר כנסת אחד, שבועיים לפני הבחירות. מה היה דחוף לח"כ גלעד ארדן לבצע את המחטף הזה בועדת הכלכלה דווקא עכשיו? אולי העובדה שמאז יום שלישי הוא זוכה להתראיין תחת כל עץ רענן?

ארדן, שדאג לנו לאפוד זוהר ברכב ולקסדה על האופניים, טוען שהוא דואג לאינטרס הציבורי. אבל המשמעות היא שבבחירות הבאות או במלחמה הבאה את החדשות שלנו נוכל לקבל רק מהערוץ הראשון, שנתון לחסדי הפוליטיקאים, או מערוץ מסחרי יחיד, שיהיה נתון לחסדי בעלי ההון. האם זו הבחירה שמגיעה לנו?

· אלון בן דוד הוא הכתב הצבאי של חדשות 10

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully