וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היוצרים: "לאטיאס יש זמן למיקי ויעקב"

ענת קם

1.2.2009 / 1:05

זועמים על כך ששר התקשורת לא נפגש איתם בעניין ערוץ 10. דובר השר: הודעתי ליוצרים כבר ביום שישי על פגישה בינם לבין השר. יעקב אילון: "אף אחד לא צילצל לטלפון הנייד של שר התקשורת"

איגודי היוצרים פנו לשר התקשורת אריאל אטיאס בבקשה שיפגוש את נציגיהם לפני שהוא מקבל החלטה על עתידו של ערוץ 10. במכתב שכותרתו "גם לנו יש פנים ושמות" מחו היוצרים על שהשר מיהר לפגוש את בכירי ערוץ 10 ברגע שפנו אליו, בעוד שבמשך למעלה משנה לא מצא זמן להיפגש עמם. היוצרים הציגו במכתבם בפני השר נתונים מספריים על זכייניות ערוץ 2 וערוץ 10 וסיכמו ב-"נספר לך שבשנת 2009 אין לנו עבודה בכלל".

במכתבם כתבו היוצרים, שכאשר ניסו להתריע בפניו על הפרות החוק של זכייני הטלוויזיה המסחרית, השר הפנה אותם לרשות השנייה, אולם "ברגע שמיקי ויעקב התקשרו אליך לסלולר (הם לא עוברים דרך חומת הדוברים שלא נותנת לנו להגיע אליך) הזדעקת לנוכח המצב החמור ומיד פגשת בהם. ברור, הרי להם יש פנים ושמות הם מופיעים מדי ערב על המסך הם יכולים בקלות להשפיע על דעת הקהל... האמת, מאכזב מאוד לראות שנציג של ש"ס, תנועה שחרתה על דגלה דאגה לחלשים, הופכת להיות קשובה לצורכיהם של כוכבי תקשורת ובעלי הון, לא בטוח שמרן הרב עובדיה יוסף שיאריך ימים היה נוהג כמוך".

היוצרים הוסיפו במכתבם כי בעלי המניות בערוץ 2 משכו בעשר שנות קיומו הראשונות דיווידנדים בגובה מיליארד שקלים, כי ערוץ 10 הפר את החוק ולא השקיע מאה מיליון שקלים בטלוויזיה ו-32 מיליון שקלים בקולנוע בשנים 2004-2007 וכי "הבעיה של בעלי ערוץ 10 היא לא להחזיר את החובות, אלא הם החליטו להיות בריוניים ולא להחזיר את החובות עד שיבטיחו להם שליטה לאורך שנים בערוץ". היוצרים מאשימים את הסכומים הגבוהים שהזכיינים נאלצים לשלם למדינה ולמשרדי הפרסום ולא ההשקעה בתוכן לה הם מחוייבים.

יעקב אילון מסר בתגובה: "אף אחד לא צלצל לטלפון הנייד של שר התקשורת. הפגישה נקבעה ביוזמתם של עוזרי השר, בעקבות מכתב מודאג שנשלח על ידי עובדי ערוץ 10. אנחנו מקווים שבסופו של דבר יתקבל הסדר שיהיה מקובל גם על המפיקים העצמאיים ויאפשר קיום סביר של שוק הטלוויזיה בישראל על כל פניו". דובר התקשורת דר' יחיאל שבי מסר בתגובה למכתב: "כבר ביום שישי הודעתי לנציגי היוצרים שביום שני הפגישה תצא לפועל בגלל שחשוב להסדיר את הסוגיה, גם בהתחשב בעולם היצירה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully