וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרשות השניה תבקש מהשר אטיאס ארכה להסדר עם ערוץ 10

ענת קם

2.2.2009 / 12:09

בעלי המניות של ערוץ 10 יציגו ערבויות לתשלום מחויבות התוכן על סך 70 מליון שקל. במקביל נערכת הרשות ליציאה אפשרית למכרז

מערכת וואלה!

צילום: יהונתן אופק, עריכה: גדי וינסטוק

מנכ"ל ערוץ 10 יוסי ורשבסקי הודיע הבוקר ליושבת ראש הרשות השנייה נורית דאבוש ולמנכ"ל הרשות מנשה סמירה כי בעלי המניות בערוץ יציגו ערבויות בנקאיות וערבויות מטעם החברות שבשליטתם להחזרת חובות העבר של הערוץ. מדובר בשלב זה בחובות התוכן בלבד, בסכום מוערך של כ-70 מיליון שקלים, הכולל גם את חובות התוכן של 2007. יצוין, כי ב-2008 השקיע הערוץ 9 מיליון שקלים יותר ממה שהיה מחויב ובלוח השידורים של 2009 הוצגה השקעה הגבוהה ב-12.5 מיליון שקלים מההשקעה המינימלית הנדרשת. חובות דמי הזיכיון של ערוץ 10 למדינה ייפתרו במתווה נפרד מול משרד האוצר שהסכים עקרונית לפריסתם.

בעקבות הודעתו של ורשבסקי, תפנה הרשות השנייה לשר התקשורת אריאל אטיאס בבקשה שיפנה לועדת הכלכלה של הכנסת, על מנת שתעניק הארכה להגעה להסדר עם ערוץ 10 על מתווה פריסת חובותיו. ככל הנראה, פרק זמן זה יסתיים לא יאוחר מה-15 במרץ. במקביל, הורתה יושבת הראש דאבוש למנכ"ל סמירה שיתחיל בעבודת מטה לקראת יציאה למכרז, למקרה שעד ה-15 במרץ לא יושג הסדר סופי והרשות תיאלץ לפרסם מכרז חדש. במידה והרשות תידרש למכרז ועדת מכרזי הרדיו בראשות יוסי אליטוב תורחב ותתכנס כועדת המכרז לערוץ 10.

בישיבת מועצת הרשות השנייה שהתקיימה הבוקר השתתפו בכירי חברת החדשות של ערוץ 10, בהם המנכ"ל ראודור בנזימן, המגישים מיקי חיימוביץ, רפי רשף ועפר שלח והכתבים ברוך קרא ואלון בן דוד. חברי המועצה דנו ברפורמה הנדרשת בשוק הטלוויזיה ובמיקוד הרגולציה שהחלו בפיתוחו.

בתגובה להחלטת הרשות נמסר מערוץ 10 כי הערוץ מברך על התערבות שר התקשורת ועל החלטת הרשות השנייה לגבש הסדר כולל שיביא פתרון אמיתי לענף הטלוויזיה המסחרית בישראל: "משרדי התקשורת מכירים בצורך לשינוי מהותי של הרגולציה הנוכחית והתאמתה למציאות הכלכלית באופן שיאפשר לערוצי הטלוויזיה המסחרית להגיע לאיזון כלכלי. במסגרת ההסדר הכולל שהצדדים פועלים לגיבושו, ישראל 10 התחייבה לפנות לבנקים על מנת לקבל ערבויות להבטחת השלמתן של מחויבויות התוכן . במקרה שלא תושג הסכמת הבנק להעמדת הערבויות כאמור, יגבו בעלי המניות של ישראל 10 את התחייבות החברה להשלמת המחויבויות האמורות בהתחייבויות בכתב מטעמם. האמור לעיל יהווה מרכיב בהסדר הכולל" .

במקביל לישיבת המועצה נפגשו נציגי איגוד היוצרים עם שר התקשורת לדיון במשבר בתעשיית הטלוויזיה. בפגישה נכחו ראשי האיגודים ובהם נפתלי גליקסברג, חיים שריר, עמית ליאור ועוד. בישיבה הציגו היוצרים את טענותיהם והבהירו כי אינם מעוניינים בסגירת ערוץ 10. עם זאת, דורשים היוצרים כי הזכיינים יעמדו במחויבויותיהם והוסיפו כי אם יוחלט על הקלות לערוץ זכייניות ערוץ 2 רשת וקשת ידרשו גם הן הקלות. השר הודיע ליוצרים כי אין בסמכותו להתערב במחויבויות הזכיינים וכל סוגיות התוכן הן ענייה של הרשות השנייה.

בכירי הערוץ הפגינו מול ישיבת המועצה

כמאתיים עובדי ערוץ 10 ובהם בכירי הערוץ הפגינו מוקדם יותר היום מול בית ציוני אמריקה בתל אביב, שם מתכנסת מועצת הרשות השניה כדי לדון בעתידו של הערוץ. בין המפגינים גם בכירי הערוץ בהם המנכ"ל יוסי ורשבסקי, מנהלת התכניות ליאת פלדמן סמנכ"ל השיווק והאסטרטגיה נתי דינר. המפגינים נשאו ארון קבורה שעליו הופיע סמל ערוץ 10, הציגו מודעות אבל וקראו קריאות בגנות חבר הכנסת גלעד ארדן, חבר ועדת הכלכלה ובגנות מועצת הרשות השניה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully