וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביה"ד אישר את המיזוג של yes אל בזק

אמיתי זיו

4.2.2009 / 12:20

זאת לאחר שבזק ערערה לרשות להגבלים עסקיים. הנפגע מאישור המיזוג - שאול אלוביץ, המחזיק ב-32% ממניות yes

בית הדין להגבלים עסקיים קיבל החלטה לפיה יאושר המיזוג של בזק ו-yes. פסק הדין נשלח לצדדים, ובקרוב יפורסם ברבים. מדובר בפסק דין ארוך, אשר הצדדים לומדים כעת.

כזכור, בזק, המחזיקה ב-49% מחברת yes, ביקשה להגדיל אחזקותיה בחברה, אך הרשות להגבלים עסקיים סירבה לכך. בזק ערערה לבית הדין, ולאחר דיונים רבים התקבלה היום ההחלטה.

כפי הנראה, התנאים יחייבו את בזק בפרישת תשתית רשת מהירה לכל תושבי ישראל, כך שאישור המיזוג של yes יבוא במקביל לפתיחת הדלת למתחרות נוספות על בסיס התשתית החדשה הזו.

הנפגע מאישור המיזוג הוא בעל המניות השני בגודלו ב-yes, שאול אלוביץ, המחזיק ב-32%, ואשר סביר להניח כי ינסה למצוא את דרכו החוצה מן החברה כעת.

התנאים העיקריים בהם אושר המיזוג, על פי פסק הדין

1. אם תבחר בזק לקיים את המיזוג (להלן: ההחלטה), תעמיד בזק רשת בזק ציבורית (כהגדרתה בחוק התקשורת) נייחת רחבת סרט המאפשרת מתן שירותים של שידורי טלוויזיה למיניהם (כולל VOD) באיכות מובטחת, טיב שירות ותכונות MULTICAST ו-UNICAST המתאימות להעברת שידורי טלוויזיה ממוקד (או ממוקדים) של מפעיל שידורים אל מנוייו (להלן: "תשתית בזק"). משרד התקשורת יקבע, בתוקף סמכותו על-פי חוק התקשורת, את פרטי השירותים. תשתית בזק תוקם בלוח זמנים כמפורט:

א. תחילת מתן שירות ברמת כיסוי המאפשרת שירות ל-30% ממשקי הבית (ולא פחות מ-600,000 משקי הבית) – תוך 12 חודש מההחלטה.

ב. כיסוי 50% ממשקי הבית במדינה (ולא פחות מ 900,000 ממשקי הבית) – תוך 24 חודש מההחלטה.

ג. כיסוי 80% ממשקי הבית במדינה (ולא פחות מ 1,600,000 ממשקי הבית) – תוך 36 חודש מההחלטה.

2. החלטת בזק תינתן תוך 90 יום.

3. כל עוד אין לפחות מתחרה אחד (שאינו YES או קשור עמה) המעביר שידורי טלוויזיה על תשתית בזק, אשר צבר, לבד או יחד עם אחרים, למצער 100,000 מנויים פעילים עמם הוא קשור בהסכם או שהכנסתו מהשידורים עומדת על 10,000,000 ש"ח לחודש במשך 3 חודשים רצופים, yes תוכל לתת באמצעות תשתית בזק רק שירותים דו-כיווניים שאינם ניתנים לשידור בלוויין (כדוגמת VOD ו-NPVR ומשחקים אינטראקטיביים), כך ששירותים חד כיווניים (BROADCAST) במתכונת הניתנת היום (SD ו-HD), ימשיכו להינתן באמצעות הלוויין. תנאי זה יעמוד בתוקפו במשך שש שנים מיום אישור המיזוג.

4. בזק תאפשר לכל גוף העומד בתנאי ההסדרה לגוף משדר שידורי טלוויזיה גישה פתוחה (OPEN ACCESS) לתשתית בזק בתנאים ובדמי שימוש אחידים וסבירים, שייקבעו בידי הגורמים המוסמכים על פי חוק התקשורת, וזאת מהשלב הראשון בלוח הזמנים שנקבע בסעיף 1. היה והגורמים המוסמכים בחוק התקשורת יחליטו שלא לקבוע את תנאי ודמי השימוש כאמור, תקבע זאת הממונה על ההגבלים העסקיים.

5. תישמר הפרדה מבנית בין חברת בזק לחברת YES, בתנאים הקבועים כיום באשר להפרדה מבנית בין חברת בזק לחברות-הבת האחרות (בזק בינלאומי, פלאפון), כדי לאפשר פיקוח ראוי על הגינות התחרות.

6. בזק לא תספק או תקבל שירות או מוצר ל-yes או ממנה, אלא אם החלטה לגבי קבלתו או נתינתו תתקבל לפחות ברוב של 75% מחברי הדירקטוריון של yes.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully