וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בולט בהעדרו, פרנסואה טריפו

עינב שיף

4.2.2009 / 13:55

הצהרה שכתב דניאל בארנבוים ונחתמה על ידי כ-130 הוגים סופרים ואמנים מתפרסמת הבוקר במדור המכתבים של הארץ

המנצח דניאל בארנבוים ועוד כ-130 אנשי רוח, אמנים וזוכי פרסי אוסקר ונובל חתומים על מכתב המתפרסם הבוקר במדור המכתבים למערכת של עיתון הארץ. מדובר בהצהרה הקוראת למציאת פתרון לסיום הסכסוך הישראלי פלסטיני, שכתב בארנבוים ומתפרסמת היום גם באתר האינטרנט של המגזין New York Review of Books.

המנצח קורא לפתרון הסכסוך, להכרה בעוולות ובחוסר הצדק וכן להבטיח את ביטחונם של הישראלים והפלסטינים. ההצהרה אמנם אינה נושאת עמה בשורה חדשה, אולם דווקא היא הצליחה למשוך את תשומת ליבם של הוגי דעות, יוצרים ואמנים רבים זוכי פרסי אוסקר ונובל לספרות, ביניהם אורחאן פאמוק, אלפרידה ילינק, גינתר גראס, נדין גורדימר, אומברטו אקו ג'.מ קוטזי ניל יאנג, ריצ'רד גיר, ברנרדו ברטולוצ'י, רופרט אוורט, סוזן סרנדון וסטיבן קינג. אתר Daily Star מדווח כי ההצהרה זכתה להד כה רב לאחר שמתנדבים פעלו במשך מספר שבועות לאסיפת החתימות המעטרת את העצומה.

אין זו הפעם הראשונה בה בארנבוים, מנצח בעל שם עולמי, מגייס את שמו לצרכי קידום אג'נדה פוליטית. בעבר התבטא בארנבוים בחריפות כנגד הכיבוש הישראלי בשטחים. בארנבוים אף הקים תזמורת פלסטינית ברמאללה, כמיזם משותף עם הפילוסוף המנוח אדוארד סעיד. בנוסף, עורר בארנבוים וויכוח ציבורי נוקב, כשבחר לנגן בישראל יצירה של המלחין המזוהה עם התנועה הנאצית ריכרד ואגנר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully