וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נמחקה עדותו של עיתונאי בפרשת רצח ענת אלימלך

ענת קם

5.2.2009 / 18:10

סמי סוקול שסיקר את פרשיית הרצח עבור הארץ סרב למסור את שמות השוטרים שהעבירו לו מידע בפרשה, והשופט הציע למחוק את עדותו

שופט בית המשפט לענייני משפחה בירושלים מנחם הכהן הורה למחוק את עדותו של כתב הארץ לשעבר סמי סוקול מפרוטוקול משפט העזבון שמתנהל בין המשפחות של ענת אלימלך ודוד אפוטה. ההחלטה מסיימת התנהלות משפטית ארוכה בין הצדדים ועיקרה שמירה על החיסיון העיתונאי.

תחילת הפרשה ב-2005, אז הגישו בני משפחתה של הדוגמנית המנוחה ענת אלימלך תביעה בדרישה לקבל חלק מירושתו של בן זוגה המנוח דוד אפוטה, כפיצוי על שמה הטוב שנפגע במהלך סיקור החקירה, אז נטען כי אלימלך היא זו שירתה באפוטה והתאבדה. משפחת אלימלך תבעה גם את משטרת ישראל שלטענתה הייתה המקור לגרסה זו. רק לאחר מספר שבועות נודע כי אחיו של אפוטה נכנסו לדירתו לפני בוא השוטרים ושינו את זירת הרצח כך שניתן היה לחשוב שאלימלך היא זו שירתה, אולם לטענתם הנזק התדמיתי כבר נעשה.

במהלך המשפט זומן סוקול, שסיקר את הפרשה עבור עיתון הארץ, להעיד ונדרש להציג את שמות השוטרים שנתנו לו את המידע. סוקול סירב לחשוף את מקורותיו ובשלב זה התערבו עורכי הדין מיבי מוזר ושירה בריק-חיימוביץ, שהתנגדו בשמו להסרת החיסיון העיתונאי.

בהתנגדות שהוגשה לבית המשפט נכתב כי הנסיבות אינן מחייבות את הסרת החיסיון העיתונאי: "חשיפת שמו של המקור אינה נדרשת אפילו לשמו של הדיון וההכרעה בסוגיה הרלוונטית: עצם אחריות משטרת ישראל לפרסומים. דהיינו, אין הכרח לדעת זהותו של המקור, לשם דיון בשאלה המהותית, והיא האם היה פגם כלשהו בנוהג של דיווח ראשוני מזירת האירוע מטעם המשטרה, ואפילו יהא הדיווח מוטעה או מושפע מזירת אירוע משובשת כזו או אחרת, ןבעדכון כלי התקשורת בהתפתחות החקירה".

לאור ההתנגדות להסרת החיסיון העיתונאי הציע השופט הכהן למחוק כליל את עדותו של סוקול מפרוטוקול המשפט. הצעה זו התקבלה על ידי כל הצדדים.

  • עוד באותו נושא:
  • סמי סוקול

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully