וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"כל שקל שהולך אל מימון הזיכיון משמעותו ויתור על תכנים במסך"

ענת קם

8.2.2009 / 14:23

מנכ”ל רשת הופיע הבוקר מול מועצת הרשות השניה בדיון שעסק במיקוד הרגולציה וטען כי אין לגבות את דמי הזיכיון ב-2009

מנכ"ל רשת יוחנן צנגן אמר הבוקר בשימוע שמקיימת הרשות השנייה על מיקוד הרגולציה, כי על מדינת ישראל להתגייס למען הגופים הפועלים בשוק התקשורת ושנפגעו מהמשבר הכלכלי האחרון, כפי שבכל מדינה מתגייסות כל הרשויות לטובת הגופים הפועלים בתחומן. לדברי צנגן, לאור הירידה המשמעותית בהכנסות מפרסום והמשבר העולמי הכולל יש לבצע הקלות לזכייני השידור המסחרי.

צנגן הוסיף והתייחס לצעדים שיש לבצע באופן מיידי וציין כי יש להפחית את דמי הזיכיון וב-2009 לא לגבות אותו כלל, מאחר שלדבריו "כל שקל שהולך אל מימון דמי הזיכיון משמעותו ויתור על תכנים שרואים במסך". בנוסף, דורש צנגן להקפיא את הרגולציה בשנה הקרובה, במהלכה רשת תמלא את מחויבויותיה בסך 60 מיליון שקלים ובסוף המשבר תחזור לקצב פעילות רגיל.
עוד אמר צנגן:"על המועצה והרשות להמשיך בפעילות מיקוד הרגולציה אך עליה לפשט כמה שאפשר את הכללים ודרכי ההתנהלות מול הזכיינים. נדרשת מציאת פיתרון מבני כולל שיאפשר המשך קיום לענף הטלוויזיה המסחרית בישראל, פיתרון שיכלול את כל הערוצים, גם את ערוץ 1 הממומן מאגרה של מאות מיליוני שקלים בשנה".

הרשות השנייה מקיימת בשעה זו שימוע בנוגע לשינוי הרגלוציה שהוצע על ידי ועדת הטלוויזיה של הרשות לפני מספר חודשים. בין האפשרויות שמוצעות במתווה החדש ישנן חידוד הגדרות הז'אנרים להם מחויבים זכייני השידור המסחרי, הגדלת חופש ניוד זמני הפרסומות על ידי הזכיין ועוד. בשימוע משתתפים גם נציגי קשת, ערוץ 10, חברת אלביט (שותפה של חברת פולאר, מבעלי רשת) ואייל מלובן, שכתב עבור הרשות דו"ח המתייחס לסעיף ההפקות הקנויות בכתבי הזיכיון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully