וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניצן מחלק מתנות

ענת קם

9.2.2009 / 12:28

הורחבה רשימת שידורי הספורט החיים שאין לשדרם בערוצים בתשלום: משחקים במונדיאל, ביורו, בגביע ווימבלדון ובגראנד סלאם

המועצה לשידורי כבלים ולווין מרחיבה את רשימת שידורי הספורט החיים שאסור לשדר בערוצים בתשלום. המועצה מפרטת את רשימת המשחקים והמפעלים שחייבים להיות משודרים בערוצים 1, 2, 10 או באחד הערוצים הפתוחים שמפעיל ערוץ הספורט. רשימת המשחקים מתייחסת לטורנירים בין-לאומיים המעוררים עניין רב, בהם גביע העולם בכדורגל, אליפות אירופה בכדורגל, טורנירי הגראנד סלאם בטניס, אליפות אמריקה בכדורגל (קופה אמריקה), משחקי טורנירי הטניס גביע דייויס לגברים וגביע הפדרציה לנשים וכל משחק בהשתתפות נבחרת ישראל וכן כל תחרות בין-לאומית בענף יחידני בה משתתף נציג ישראלי. יצוין כי ההקפדה על שידור משחקי הנבחרות בערוצים פתוחים אינה חדשה והחלטה זו של המועצה מרחיבה את המדיניות למשחקים וענפים נוספים".

בהתייחס למשחקי גביע העולם בכדורגל קבעה המועצה כי משחק הפתיחה, ארבעת המשחקים המרכזיים משלב שמינית הגמר, שני המשחקים המרכזיים משלב רבע הגמר, שני חצאי הגמר ומשחק הגמר וכל משחק בהשתתפות נבחרת ישראל ישודרו בערוצים פתוחים. כמו כן חזרה המועצה וקבעה כי כל משחקי החוץ של נבחרת ישראל הצעירה וכל משחק בהשתתפות הנבחרת הצעירה משלב ההצלבה בתחרויות בינלאומיות רשמיות ישודרו בערוצים פתוחים.

באשר למשחקי קבוצות ישראליות במפעליים בין לאומיים כליגת האלופות וגביע אופ"א, קבעה המועצה כי משחקי החוץ משלבי המוקדמות והבתים לא ישודרו בערוצים בתשלום. כמו כן, משחקי חצי הגמר והגמר במפעלים אלה ישודרו בערוצים פתוחים. בטורנירי גביע המדינה בכדורגל ובכדורסל, המשחק המרכזי משלב רבע הגמר, שני משחק חצי הגמר והגמר ישודרו בערוץ פתוח. בנוסף, המשחק המרכזי מכל מחזור בליגת העל בענפים אלה ישודר בערוץ פתוח.

מדיניות המועצה החדשה תכנס לתוקף החל מסוף חודש יוני 2009, סיום עונות המשחקים, על מנת לאפשר לגופי השידור זמן להיערך לשינויים. המועצה קיבלה את ההחלטות על בסיס עמדות הציבור שהוגשו בשימוע שפורסם בנושא וכן על פי ניתוח כל מפעל בנפרד בהתאם לבעל זכויות השידור שלו וכן לגבי כל משחק בהתאם למקום ממנו הוא משודר (ישראל או מחוץ לישראל).

יושב ראש המועצה ניצן חן: "מדובר ברשימת חסרת תקדים בהיקפה למה שמקובל בעולם, ויחד עם זאת היא מידתית, אינה פוגעת בזכויות הקניין של הקבוצות שמשקיעות בהן הרבה כסף, אך מאידך במשחקים המכריעים בשלבים המתקדמים תתאפשר צפייה פתוחה לכולם גם לאלה שאין ידם משגת".

בערוץ הספורט סירבו להגיב לידיעה. מצ'רלטון נמסר כי הם לומדים את ההחלטה ויגיבו במועד מאוחר יותר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully