וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יפעת: השבוע האחרון שייך ללבני וליברמן

ענת קם

9.2.2009 / 17:42

לבני הובילה בסיקור החיובי בתקופת הפריימריז, ברק שלט בכותרות בימי המלחמה בדרום. נתניהו שיקם עצמו, אך נחלש לקראת הסוף

יושבת ראש קדימה ציפי לבני ויושב ראש מפלגת ישראל ביתנו אביגדור ליברמן זוכים לתדמית החיובית המשוקללת הגבוהה ביותר בשבוע האחרון שלפני הבחירות, עם 52 כותרות חיוביות. שר הביטחון ויושב ראש העבודה אהוד ברק זוכה ל-47 כותרות חיוביות ויושב ראש הליכוד בנימין נתניהו ל-45 כותרות חיוביות בלבד, כך עולה מניתוח תדמית המועמדים בתקשורת שערכה חברת "יפעת מחקרי תקשורת".

בניתוח שמתפרסם היום מושוות התדמיות התקשורתיות של שלושת המועמדים המובילים לראשות הממשלה בשלוש תקופות עיקריות לפני הבחירות: 20 הימים שלפני מבצע "עופרת יצוקה", תקופת המבצע והימים שאחריו עד היום.

על פי הנתונים, בתקופה הראשונה, שהושפעה מהפריימריז שערכו שלוש המפלגות, מובילה ציפי לבני בצורה מובהקת עם תשומת לב רבה שקיבלה מהתקשורת ובמה רחבה להבעת עמדותיה וזוכה בסך הכל ל-80 כותרות חיוביות. אהוד ברק במקום השני מעם 60 כותרות חיוביות ונתניהו, שקיבל ביקורת לא מעטה על התקלות הרבות בפריימריז ועל מיקומו הגבוה יחסית של משה פייגלין הקיצוני ברשימת הליכוד לכנסת, ממוקם שלישי עם תדמית תקשורתית לא מחמיאה וציון משוקלל של 18-.

ביבי אוהב לדבר על כלכלה

במהלך מבצע "עופרת יצוקה" בלט אהוד ברק עם חשיפה משוקללת גבוהה באופן ניכר משל המתמודדים האחרים עם 86 כותרות חיוביות, לבני אחריו עם 41 ונתניהו עם 27. המוביל בחשיפה חיובית משוקללת בגדול. ניתן לראות גם כי בתקופה זו שיקם נתניהו את תדמיתו, ובשונה מהתקופה שלפני המלחמה סך הכותרות השליליות שלו לא עלה על החיוביות.

התקופה האחרונה מצביעה על יתרון קל של בנימין נתניהו שהוביל בגדול בתחילתה אך "נחלש תקשורתית" בימים האחרונים זוכה ל-126 כותרות חיוביות, אהוד ברק אחריו בהפרש קל עם 120 כותרות חיוביות ואילו ציפי לבני שסבלה מחשיפה שלילית רבה יחסית ושהמלחמה בעליל לא היטיבה עימה תקשורתית, ממוקמת במקום השלישי עם 78 כותרות חיוביות.

מניתוח תחומי ההתבטאות בשבוע האחרון עולה כי אהוד ברק ממשיך להתמקד בנושא הביטחון עם 29 התבטאויות בנושא, תשע בתחום הכלכלה, ארבע על תהליך השלום ורק התבטאות אחת בנושא חברה ורווחה. בנימין נתניהו ממשיך להתמקד בנושאי הכלכלה עם 23 התבטאויות בנושא בשבוע האחרון, שמונה התבטאויות בנושא ביטחון ובנושא חברה ורווחה, שלוש על תהליך השלום ורק אחת בנושא דת ומדינה. ציפי לבני עם מספר התבטאויות נמוך יותר בצורה משמעותית: חמש בנושאי ביטחון, שתיים בנושא כלכלה ושלוש התבטאויות בנושאי חברה ורווחה, תהליך השלום ודת ומדינה. יושב ראש תנועת ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן שזוכה לנתונים גבוהים בסקרים האחרונים התבטא רק פעמיים בנושא ביטחון, פעם אחת בנושא תהליך השלום וחמש פעמים בנושא דת ומדינה.

שווי החשיפה באינטרנט ובטלוויזיה

מחקר יפעת המתפרסם היום בוחן גם את שווי החשיפה הכספית של שידורי התעמולה בטלוויזיה, מהיום שהתחילו ועד מוצאי שבת האחרונה, וכן את השווי המוערך של פרסום הבאנרים באינטרנט באותה תקופה, לא כולל ההשקעה באתרי המפלגות. בשתי הזירות מובילה מפלגת קדימה: שווי חשיפת תשדירי התעמולה בטלוויזיה עמד על 4.6 מיליון שקלים ובאינטרנט על קרוב ל-960 אלף שקלים.

במקום השני בטבלת שווי החשיפה בטלוויזיה נמצאת מפלגת העבודה עם 3.2 מיליון שקלים, ש"ס והליכוד עם כ- 2.2 מיליון שקלים כל אחת ומפלגת הגמלאים סוגרת את החמישייה עם שווי תעמולת בחירות של כמיליון שקלים וחצי. במקום השני בטבלת שווי החשיפה הכלכלית בבאנרים באינטרנט נמצאת מפלגת הליכוד עם 875 אלף שקלים, אחריה מרצ עם פרסום מוערך בשווי של כ-474 אלף שקלים, התנועה הירוקה-מימד עם 456 אלף שקלים ומפלגת העבודה סוגרת את החמישייה עם פרסום באינטרנט בשווי מוערך של כ- 368 אלף שקלים.

נתי יעקובי מנכ"ל יפעת בקרת פרסום: ישנה חשיבות מכרעת לתוצאות הסופיות של החשיפה התקשורתית, מכיוון שמאות אלפי הקולות הצפים מושפעים ללא ספק מתדמית המועמדים בתקשורת. אין ספק שבמצב הנוכחי ליברמן ולבני שרק לאחרונה הוספדה, הם המרוויחים הגדולים. ניתן לראות שהמפלגות כבשו את האתרים המובילים ברוטציות גבוהות, ולעיתים אף היה קשה לאתר את הבאנרים המסחריים הרגילים. מפלגות שלא קיבלו זמן מסך ארוך במסגרת תשדירי תעמולת הבחירות כמו מרצ ומימד, פיצו על כך בפרסום מאסיבי בתשלום באינטרנט".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully