וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא סחבקית, מבריזה

ענת קם

9.2.2009 / 18:25

רשתות Fox ו-Sky יצמצמו דיווחים מישראל ביום הבחירות, ברויטרס מדברים על ירידת מתח מאז המלחמה ועל הכל מעיב העדרה של כתבת CNN כריסטיאן אמנפור

התוצאות הצפויות מראש, המלחמה בדרום שגנבה את כל הפוקוס והתישה את הגופים המסקרים, או המשבר הכלכלי שאת פגיעתו מרגישים מזמן בגופי המדיה השונים. מה שבטוח, את יום הבחירות יסקרו הרשתות הזרות בעוצמות נמוכות יותר מבעבר.

מה שממחיש יותר מהכל את העניין המופחת ביום הבחירות הוא העדרה של הכתבת הבכירה של רשת CNN, כריסטיאן אמנפור מהאזור. אמנפור הגיעה לארץ לסיקור המלחמה בעזה, אולם את יום הבחירות יסקר הפרשן הפוליטי הבכיר של הרשת, ביל שניידר. הרשת, שמשדרת בארץ רק למנויי yes, נערכת למרתון שידורים החל מהשעה 17:00 שעון ישראל, מנקודות שידור שונות בארץ ובעולם. אל שניידר תצטרף המגישה פיונולה סוויני שתגיע מלונדון. בשטח ילוו את האירועים כתבי CNN בישראל בן וודמן ופאולה הנקוקס, שינתחו את התוצאות ביום הבחירות עצמו ממטות המפלגות בתל אביב. בנוסף, ישדרו כתבי CNN ממדינות המזרח התיכון, ויעבירו משם תגובות ראשונות מהאזור לתוצאות. החל מהשעה 22:00 יחל משדר מיוחד.

למרות היעדרה של אמנפור, ב-CNN מדגישים כי הסיקור השנה חגיגי וגדול יותר מסיקור הבחירות הקודמות. לדברי קווין פלאואר, ראש הדסק של CNN בירושלים: "נשתמש בסיבים אופטיים ממטות הבחירות של קדימה והליכוד, שם יהיו לנו כתבים. אנחנו מתואמים עם שלושת הערוצים הגדולים, 1, 2 ו-10 וניעזר בהם כדי להוסיף לשידורים שלנו".

ידידינו ב-FOX מצמצמים הוצאות

רשת הטלוויזיה FOX, שידועה דווקא בסיקור אוהד יחסית לישראל, מצמצמת משמעותית את סיקור הבחירות ביחס למערכת הבחירות הקודמת. לדברי נציגות הרשת בארץ, מדובר בשילוב של החלטת העורכים הראשיים של FOX ובהחלטה עסקית לצמצום הוצאות. אחת הסיבות היא כי בחלק ממטות המפלגות מבקשים תשלום גבוה מהכתבים המגיעים לסיקור לשימוש באמצעים הנמצאים במקום. על פי המתוכנן כרגע, הבחירות יכוסו מאולפן הרשת בירושלים על בסיס השידורים הישראליים בלבד ולא יהיו כתבים של הרשת במטות המפלגות.

רשת Sky הבריטית מקטינה אף היא את סיקורה. מטעם הרשת יסקרו הכתב דומיניק ווגהורן שמסקר את ישראל וכתב נוסף אחד בלבד, על אף שבמערכת הבחירות הקודמת הגיעו כתבים רבים יותר. צוות הרשת מתעכב בהגעתו לארץ בשל תנאי מזג האוויר הקשים בבריטניה אולם צפוי להגיע היום בערב. רשת BBC לא תשנה באופן משמעותי את סיקור הבחירות ביחס לסיקור מערכות קודמות. כתבי הרשת יתפרסו במטות המפלגות הגדולות וכן יהיה שידור מאולפני הרשת בירושלים שיפרוץ לשידורים הרגילים.

סוכנות הידיעות רויטרס תפרוס כתבי טלוויזיה ועיתונות כתובה בכל מטות המפלגות הגדולות, בדומה לסיקור במערכות בחירות קודמות. השנה, אומרים ברויטרס, ישנה התגייסות גדולה יותר מטעם המפלגות לסיוע בסיקור האירועים, מה שמפחית עלויות לגופי התקשורת. השנה לא תוצבנה ניידות שידור במטות והשידור יועבר באמצעות סיבים אופטיים. בסוכנות הידיעות מסבירים שישנה "ירידת מתח" מאז המלחמה וירידה במידת העניין בישראל. צוותים רבים שהגיעו לסיקור האירועים בדרום לא נשארו ויש פחות כוח אדם משנים קודמות. כתבים של הטלוויזיה והעיתונות הכתובה מטעם רויטרס יגיעו למטות שלוש המפלגות הגדולות וילוו את יושבי ראשן בהצבעותיהם. השנה תהיה היערכות גדולה יותר במטה מפלגת ישראל ביתנו לאור העלייה בתמיכה בו. גורם בסוכמות מסר, כי "חשוב לציין שכיסוי מערכת הבחירות נעשה לצד עניין רב בסיוע לעזה והתקדמות המו"מ להפסקת אש ושחרורו של שליט".

באל ג'זירה יתעוררו מוקדם

רשת אל-ג'זירה תסקר השנה את הבחירות באופן דומה לסיקור הבחירות הקודמות. וואליד אל-עומרי, כתב הרשת בישראל, יוביל את השידור מהאולפן בירושלים. החל מהשעה 07:00 ישדרו בערוץ שידור רציף של אירועי הבחירות באמצעות ניידות שידור שיגיעו עם כתבי הרשת למקומות שונים בארץ. לקראת הערב יגיעו הכתבים והניידות למטות שלוש המפלגות הגדולות וידווחו משם לאולפן בירושלים שישדר עד אחר חצות. היכן שלא תמוקם ניידת ישתמשו בסיבים האופטיים של מרכזי השידורים מטעם המפלגות הגדולות. ביום רביעי בבוקר יהיה משדר מיוחד לסיכום התוצאות. נג'ואן סמרי, מפיקת השידור באל-ג'זירה: "הסיקור דומה לבחירות הקודמות, אנחנו תמיד נמצאים בכל מקום".

הערוץ הצרפתי France24 ישלח לישראל צוות גדול, בהמשך לסיקור הנרחב של המלחמה שעורר עניין רב באירופה ויעביר סיקור מלא של הבחירות. מטעם הערוץ יגיעו שלושה כתבים בכירים דוברי שפות שונות: גותיה ריבינסקי בצרפתית, רוברט פארסונס באנגלית וסוהא סיבאני בערבית. הצוות יתמקם באולפן שיוקם במיוחד במלון דיוויד אינטרקונטיננטל בתל אביב וישדר במהלך היום שידורים חיים, כולל מהדורה מלאה עם כל תוצאות האמת שתשודר ביום רביעי בשידור חי בשעה 22:00 (שעון ישראל). הערוץ נחשב צעיר יחסית ובבחירות 2006 היה בתחילת דרכו, כך שהסיקור מטעמו גדל משמעותית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully