וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"החלטנו להפיג את חשש הציבור מהיותה של לבני אשה"

איילה צורף

11.2.2009 / 9:18

ראובן אדלר: "העצמנו את קמפיין הנגטיבי על ביבי. על ידי כך החלשנו אותו וגרמנו לציבור הימני לעבור למפלגות ימניות אחרות"

חצי שעה אחרי שצפה בתוצאות המדגמים שמראים כי קדימה צפויה להיות המפלגה הגדולה בכנסת, ושציפי לבני, המועמדת שעבורה ניהל את הקמפיין ניצחה את ביבי נתניהו, מעיד ראובן אדלר על עצמו שהוא "מרגיש מצויין". "כשאתה מנצח, זה נהדר" הוא אומר. "אבל זה לא רק אני. את העבודה עשה צוות גדול מאד של אנשים, החל משותפי לדבר עבירה – אייל ארד – דרך אנשי אדלר-חומסקי, אנשי קמפיין האינטרנט, וכמובן חיים רמון שהיה כאן איתנו כל הזמן. כולם עשו עבודה פצצה. אבל את עיקר העבודה עשתה לבני עצמה. אתם לא מבינים איזה עצבים מברזל צריך אדם שרץ לראשות הממשלה: היא עמדה מתקפה יומיומית של התקשורת, נחשפה בצורה עמוקה מאד. זה היה מאד לא קל, בעיקר בנקודות השפל, אחרי המלחמה".

בימי המלחמה בדרום הדרדר מצבה של קדימה לשפל. היו שהחלו להספיד את המפלגה. מה הייתה נקודת המפנה בקמפיין שהחלה את העלייה חזרה?

"ברגע שהמלחמה ירדה מהפרק התחלנו לעשות שני דברים במקביל: הראשון היה לחשוף את לבני חשיפת יתר. בקמפיינים קודמים, של אריק למשל (אריאל שרון, אליו היה אדלר מאד מקורב א.צ) חשפנו אותו מעט מאד. ככה גם היה בקמפיין של אולמרט. יצרנו מצב של מינימום חשיפה תקשורתית. אבל ללבני החלטנו לעשות בדיוק הפוך: חשיפת יתר, כדי להרגיל את הציבור לנוכחות שלה. היא הופיעה כל יום בטלוויזיה, ברדיו, באינטרנט. כמעט בכל כלי התקשורת. זאת הייתה החלטה שמטרתה להפיג את חששות הציבור מהיותה אישה. הבנו שלציבור יש בעיה מסויימת עם זה שזאת מועמדת אישה לראשות הממשלה, הנקודה הזו הפריעה להרבה מאד אנשים לתמוך בה. אז גרמנו לה לחשיפת יתר, וככה נטרלנו את הבעיה הזו.

במקביל, בסוף הקמפיין, בשבועיים האחרונים, אמרנו לציבור: 'אם אתם רוצים לעצור את ביבי זה רק על ידי הבחירה בלבני' וזה מה שעשה את הסחף בציבור לטובתה. העצמנו את קמפיין הנגטיבי על ביבי. מה גם שבאמצעות קמפיין נגטיבי על ביבי, החלשנו אותו וגרמנו לציבור הימני לעבור למפלגות ימניות אחרות".

האם היה הבדל בניהול קמפיין עבור מועמדת שאינה חברה קרובה שלך כפי ששרון היה?

"בשלבים הראשונים זה היה שונה, אבל ציפי ואני באמת מיודדים. אני מיודד איתה כבר די הרבה שנים, מכיר אותה עוד כשהייתה עורכת דין. היא הייתה קשובה ומוכנה לקבל הערות. אבל היא יודעת לעמוד על שלה, היא לא הבובה של מנהלי הקמפיין כפי שאהבו להציג אותה".

"פינקלשטיין? ענק. קמפיינר גדול"

יש לך מילה טובה על הקמפיין של נתניהו?

"יורם באומן (מנהל הקמפיין. א.צ) הוא חבר טוב שלי ואני מאד מעריך אותו. אפילו פגשתי אותו תוך כדי הקמפיין. אני חושב שהקמפיין שהוא עשה נגד לבני 'זה גדול עליה' היה לא רע".

מילת ביקורת על הקמפיין של ביבי?

"אני לא אוהב להרחיב את הדיבור על קמפיינים של מתחרים. לא בזירה העסקית ולא בזירה הפוליטית".

אביגדור ליברמן היה המותג החם ביותר במערכת הבחירות הזו. מה הפך אותו לכזה?

"מסרים ברורים בשחור-לבן. קמפיין חרדה ושנאה תמיד מצליח לעבוד אצל אנשים. ארתור פינקלשטיין (מנהל הקמפיין של ליברמן. א.צ) הוא ענק. הוא פשוט קמפיינר גדול".

האם היה משהו שמפלגת העבודה הייתה יכולה לעשות בקמפיין כדי לא להתרסק?

"תראי, הם התחילו טוב מאד עם ה'לא נחמד, לא סימפטי'. צריך לזכור שברק התחיל עם מספר מנדטים חד ספרתי, וגמר עם 13-14 מנדטים. זה לא ממש רע".

אדלר, בן 63, הוא שועל קרבות ותיק בכל הקשור לקמפיינים פוליטיים. בעבר, לאחר הפרידה מחברו בנפש אריאל שרון, ועם תום הקמפיין של אולמרט, הוא הצהיר שלא יקח עוד חלק בקמפיינים פוליטיים. ההצהרה החזיקה מעמד עד מערכת הבחירות הבאה.

האם כעת זו תהיה מערכת הבחירות האחרונה שלך?

"לא. ממש לא. אני מאד אוהב את זה. אני אוהב לעבוד בקמפיינים פוליטיים עם החבר'ה הצעירים. כשאתה המנצח זה נותן המון סיפוק. סיפוק עצום", אומר אדלר, אבל מיד מתעשת על עצמו ומזכיר לעצמו שוב לשים את המועמדת שלו לפניו: "שלא נתבלבל לרגע - ואני עשיתי המון מערכות בחירות - היועצים ומנהלי הקמפיין הם לא אלה שמנצחים. המועמד עצמו הוא זה שמנצח, ולבני עשתה את זה בענק".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully