וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרשות השניה חילטה 1.6 מליון שקל מרשת וקשת

ענת קם

11.2.2009 / 15:50

רשת: "מדהים לראות איך הרשות מתנהלת באטימות לב ועצימת עיניים נוכח" קשת: "אין זה בסמכות הרגולטור להטיל עיצומים כספיים"

הרשות השנייה החליטה ביום שישי על חילוט סכום של 1.6 מיליון שקל מזכייניות ערוץ 2 קשת ורשת עקב אי עמידה במחויבויות התוכן בשנת 2008, וכן אי הגשת לוח שידורים ל-2009 על ידי קשת. הסכום כולל גם קנס של 50 אלף שקל שהוטל על רשת בגין שידור תוכניות ריאליטי בהיקף גדול מהמותר. הרשות החליטה על ביצוע חילוט זה כבר בסוף ינואר והוא יצא לפועל בסוף השבוע שעבר. יושבת ראש הרשות השניה נורית דאבוש הוראה למנכ"ל הרשות מנחם סמירה להעביר את הכסף אל היוצרים.

חילוט נוסף שעומד על הפרק הוא של 15.1 מיליון שקל מזכייניות ערוץ 2 בשל חוסרים בתחום הסוגה העלית בשנים 2006-2007. הרשות החליטה בסוף ינואר לדחות בחודש את ביצוע החילוט כך שאם הזכייניות יציגו חוזים חתומים המוכיחים כי הן יוציאו סכומים עודפים ב-2009, יתקזזו סכומים אלה מהחילוט המתוכנן.

מרשת נמסר בתגובה: "מדהים לראות איך הרשות השנייה מתנהלת באטימות לב ועצימת עיניים נוכח המשבר הגדול ביותר שחווה הטלוויזיה המסחרית מיום הקמתה. כנראה שזוהי תוכנית החירום שהיא מציעה להצלת הטלוויזיה בישראל. כל סכום שיחולט מרשת יפגע ישירות במסך, והרשות השנייה תהיה אחראית לכך". מקשת נמסר: לרשות השנייה אין סמכות להטיל על הזכיינים עיצומים כספיים, רגולטורים בתחומים אחרים מגלים אחריות בתקופת משבר כלכלי עולמי ומגבשים הקלות תמריצים ודרכים לסיוע לתעשיות המשבר. הרשות השניה, במקום לסייע לזכיינים בשעה קשה זו, מטילה עליהם סנקציות לרבות נקיטה באמצעים לא חוקיים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully