וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מניות קבוצת הארץ בוואלה! מוצעות למכירה

וואלה! ברנז'ה

11.2.2009 / 18:01

מו"ל הארץ עמוס שוקן: "'וואלה!' היא חברה מוצלחת, רווחית, עם מעמד מוביל בשוק. אולם, לא הצלחנו ליצור סינרגיה בין פעילותה לבין אתרי הארץ"

חברת TASC בראשות מנכ"ל החברה, אילן שחורי, מונתה על ידי קבוצת "הארץ" לנהל את תהליך הבחינה של מכירת אחזקות הקבוצה ב"וואלה!", זאת בעקבות תכנית אסטרטגית שגיבשה ואשר קובעת כי האחזקות ב"וואלה!" אינן מקנות ל"הארץ" תועלת אסטרטגית, כגון קישור ותמיכה באתרי הקבוצה ושיתוף פעולה עימם.

"במשך השנים שאנו מחזיקים ב'וואלה!' בשליטה משותפת עם 'בזק' לא הצלחנו ליצור סינרגיה בין פעילות 'וואלה!' לבין פעילות אתרי התוכן האחרים של קבוצת 'הארץ'" אמר מו"ל "הארץ" עמוס שוקן, והוסיף: "'וואלה!' היא חברה מוצלחת, רווחית, עם מעמד מוביל בשוק ומנוהלת מצוין. גם הקשר שלנו עם "בזק" השותפה איתנו בחברה הוא קשר מצוין, אבל למרות כל זאת, לא הצלחנו לזהות שום תועלת אסטרטגית ל"הארץ" מן האחזקה הזאת. "

"וואלה!" מוחזקת היום בשליטה משותפת של קבוצת "בזק" וקבוצת "הארץ" (כשליש מוחזקים ע"י כל אחת מהן, היתרה מוחזקת ע"י מוסדיים והציבור). "וואלה!" ביססה עצמה בשנים האחרונות כפורטל האינטרנט המוביל בישראל וכן כאתר המסחר האלקטרוני המוביל בישראל (וואלה שופס). פורטל "וואלה!" משרת קהילה של כ- 5 מיליון גולשים שונים בחודש ושירות הדואר האלקטרוני של "וואלה!" מונה כיום כ- 2.5 מיליון תיבות דואר פעילות ומהווה את שירות הדואר האלקטרוני הגדול בישראל. פורטל "וואלה!" נמצא כבר שנים בצמרת טבלת האתרים של TIM, עם שיעורי חשיפה שבועיים ממוצעים של כ-70% בשנה האחרונה. שלישיית האתרים המובילה (google, וואלה! ו-ynet) נמצאת בפער ניכר משאר האתרים בעשירייה הראשונה, הפער שהלך והתרחב עם השנים.

וואלה! הציגה צמיחה של 15% בהכנסות ב- 9 החודשים הראשונים של 2008 (ביחס לתקופה מקבילה 2007), צמיחה של 48% ברווח התפעולי, וצמיחה של 50% ברווח הנקי. החברה חילקה דיבידנד בסך של כ-30 מש"ח ביולי האחרון וסיימה את הרבעון השלישי עם הון עצמי של 82 מיליוני ¤ ויתרת מזומנים וניי"ע סחירים בסך של 42 מיליוני ¤. ה- EBITDA של החברה בארבעת הרבעונים האחרונים המדווחים (רבעון רביעי של 2007 ושלושה רבעונים של 2008) עמד על 31 מיליוני ¤.

וואלה! ביצעה מספר מהלכים משמעותיים ב-2008 וביניהם, המשך חיזוק ופיתוח תחום הוידאו, בעיקר באמצעות שיתוף הפעולה עם yes, שיפור וחיזוק מנוע החיפוש, באמצעות שת"פ אסטרטגי עם yahoo, כניסה לתחום הלוחות (וואלה ג'ובס) ולתחום הרשתות החברתיות (על ידי רכישת אחזקות באתר "מקושרים" עם אופצייה לרכישת שליטה) בנוסף פעלה וואלה! לפיתוח שירותים חדשים, כולל בתחום הסלולר, וחיזוק הפעילויות הקיימות בפורטל ובאתרי המסחר האלקטרוני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully