וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההפרה משתלמת

ענת קם

12.2.2009 / 17:56

הרשות השניה פתחה בהליך הפרה שלישי נגד ערוץ 10 בתוך שלושה שבועות בגלל תוכן שיווקי ב"הישרדות". בכיר בעולם הפרסום: "זה סיכון מחושב"

הרשות השנייה פתחה בהליך הפרה נוסף נגד ערוץ 10 בחשד לחשיפה מוגזמת של מותג מסחרי במהלך התכנית. מדובר בהפרה שלישית בפרק זמן של שלושה שבועות. אמש הוענקו למתמודדים בקבוקי תה קר של חברת ספרינג כפרס על אחת המשימות ובעקבות חזרה על שם המוצר ושבחיו הוחלט ברשות לפתוח בהליך מאחר שחשיפה כזו אסורה על פי כללי הרשות.

בעונה הראשונה של "הישרדות" נקנס ערוץ 10 בשלוש דקות פרסומות. בכיר בעולם הפרסום העריך כי נזק כזה נאמד בכ-25 אלף דולר. בשיחה עם וואלה! ברנז'ה אמר הבכיר: "סך כל החסויות והתוכן השיווקי בתכניות כמו 'הישרדות', 'ארץ נהדרת' או 'המירוץ למיליון' יכול להגיע לארבעה וחמישה מיליון שקלים. אם אתה מסכן 100-200 אלף שקלים זה סיכון מחושב והגיוני".

בכיר בערוץ 10 הסביר לוואלה! ברנז'ה כי הליכי ההפרה נובעים מחוסר הסכמה בסיסי בין הערוץ לבין הרשות: "מותר לתת פרסים בתכניות על פי החוק ולפי נהלי הרשות. החשיפות הן פרסים מותרים ואין בהם שום דבר מעבר לזה". בניגוד לדעתו של הפירסומאי, הבכיר הסביר כי ההפרות אינן משתלמות לערוץ מאחר שקנסות דקות הפרסום כבדים: "ככל שעובר הזמן בין ההפרה לבין הביצוע של נטילת הדקות זה מזיק לנו יותר כי מחירי הפרסום עולים. מעבר לכך, אף פעם לא ניתן לדעת כמה דקות נקבל וגם הם לא יודעים, זה אמורפי. גם לא יודעים אם יש בכלל עבירה וגם אין עליה עונש קבוע". הבכיר אומר כי ערוץ 10 לא מקבל כסף מהחברות שמעניקות את הפרסים תמורת חשיפתם וכי מדובר למעשה ב"בארטר", (פרס תמורת חשיפה). ועל כן הערוץ אינו יכול לקזז את חשיפת המותג עם הקנס שיוטל עליו.

יוסי לובטון, מנכ"ל משרד הפרסום באומן-בר-ריבנאי וסמנכ"ל השיווק של HOT לשעבר, מאשים את הרשות השניה בקטנוניות: "בעיניי כל הרגולציה בעולם התוכן השיווקי אנאכרוניסטית, מטופשת וקטנונית ובסופו של יום מביאה לפגיעה בסך המשאבים שמוקצים ליצירה טלוויזיונית. תוכן שיווקי שייעשה בצורה חכמה יתרום לתעשיית ההפקה בארץ, במיוחד כשקוראים על מה שקורה ועל הפקות שמתבטלות בגלל המצב הכלכלי. העובדה שהרגולציה פועלת כמו שהיא פועלת גורמת לכך שכסף שיכול להיות מופנה ליצירה טלוויזיונית ולפרנסת אלפים פשוט לא יגיע וימנע מגופי הפקה ויוצרים להתפרנס".

לובטון הוסיף, כי שידור תוכן שיווקי בסדרת כמו "הישרדות" ותכניות נוספות שאינן סוגה עלית לא פוגע בצופה או באיכות התכנית ורק יוצר עוד תעסוקה לעובדים. "בשידורי סוגה עלית הגופים מפעילים רגולציה עצמית כי הם מבינים שצריך איזון. כשהייתי ב-HOT הרבה גופים ניסו להכנס לתכניות כמו 'בטיפול' או 'פרשת השבוע' ולא הכנסנו, לא כי לא רצינו את הכסף אלא כי הבנו שאנחנו פוגעים בצופה", אמר לובטון.

ברשות השנייה אישרו כי פתחו בהליך הפרה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully