וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רשת מבקשת לבדוק את תקציבי הרשות השניה

ענת קם

17.2.2009 / 12:41

לטענת צנגן, דמי הזיכיון שנגבו מהזכיינית כיסו גם את דמי הזיכיון של ערוץ 10 שלא שולמו. מנשה סמירה: "טוב שנזכור מי הגוף המפקח ומי הגוף המפוקח"

רשת דורשת לקבל מהרשות השנייה פירוט של תקציב הרשות בשנים 2002-2008. הזכיינית מבססת את דרישתה על חוק חופש המידע, מאחר שהרשות השנייה היא גוף ממלכתי המחויב בשקיפות. בנוסף, טוענת רשת, כי כאחד הגופים המממנים את הרשות יש לה הזכות לפקח על התנהלותה הכספית. במכתב שהעביר היום מנכ"ל רשת למנכ"ל הרשות השניה מנשה סמירה כותב צנגן כי דמי הזיכיון שנגבו מרשת כיסו גם את דמי הזיכיון של ערוץ 10 שלא שולמו, ללא ידיעתה של הזכיינית ותוך נקיטת אפליה פסולה כלפיה.

צנגן טוען כי בעבר ניסתה הרשות השניה להציג בפני רשת טבלאות של הניצול המתוכנן של תקציבי הרשות לשנים 2002-2007 והניצול בפועל של תקציבי הרשות לשנים 2002-2006, אולם "טבלאות אלה אינן עונות על דרישת רשת. רשת דורשת לעיין בספרי התקציב המלאים והמפורטים ללא עיבוד וללא סינון של הרשות השנייה".

רשת דורשת לקבל עותק של כל תקציב שנתי כפי שאושר על ידי הרשות השניה, עותק של כל דו"ח ביצוע התקציב השנתי, פירוט מקורות ההכנסה של הרשות בכל שנה כולל פירוט החלוקה בין זכייני הטלוויזיה והרדיו ופירוט השימוש בעודפי התקציב. צנגן אף מאיים בפניה לבית המשפט במידה שדרישתו לא תיענה.

מנשה סמירה, מנכ"ל הרשות השנייה, מסר בתגובה: "בקשת רשת תטופל במסגרת חוק חופש המידע על ידי הרשות השנייה. כידוע הרשות השנייה נוהגת על פי אמות מידה ציבוריות ראויות בשקיפות ומעבירה חומרים בהתאם לחוק כפי שגם מצוין במכתבה של רשת. יחד עם זאת, טוב שנזכור מי הוא הגוף המפקח ומי הוא הגוף המפוקח".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully