וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חופשה באדום

ענת קם

17.2.2009 / 15:38

בית הדין לעבודה קבע כי עובדי רשות השידור לא יוכלו לצבור ימי חופשה מעבר למכסה המותרת. העובדים חויבו לשלם הוצאות בית משפט

בית הדין האזורי לעבודה בירושלים דחה את תביעתם של 17 עובדי רשות השידור לשעבר שדרשו לאפשר להם לפדות ימי חופשה שנצברו מעבר ל-65 ימי החופשה המותרים על פי תקנון שירות עובדי המדינה (תקשי"ר). לטענת העובדים, עד 1996 אפשרה הרשות את צבירת ימי החופשה ופדיונם בעת הפרישה. עוד טענו העובדים, כי ההסכם שנחתם ב-1996 מנוגד לחוק חופשה שנתית, מפרה את נהלי העבודה שהונהגו ברשות ומפלה את העובדים.

ההסכם שנחתם ב-1996 קבע כי ימי עבודה שייצברו מעבר ל-65 הימים המותרים יימחקו ולא תנתן תמורה עבורם. ההסכם נחתם לאחר שדו"ח מבקרת הרשות באותה תקופה קבע כי כ-60% מכלל עובדי הטלויזיה צוברים ימי חופשה מעבר למותר ובין הטכנאים השעור גבוה במיוחד ועובר את ה-80%. עוד נכתב בדו"ח, העובדים לא מבקשים אישורים מיוחדים לצבירת החופשה.

בעדותו בבית המשפט הודה אורן יעקב, לשעבר מנהל כוח האדם בטלוויזיה, כי הנהלת רשות השידור העלימה עין מצבירת ימי חופשה עודפים על ידי העובדים. עמרם עמר, לשעבר סמנכ"ל כוח אדם ומינהל ברשות, אף הוסיף כי מעבר לתזכורת בעניין הצורך לנצל את ימי החופשה לא בוצעה כל פעולת אכיפה על ידי הרשות.

עם זאת, קבעה השופטת אורנית אגסי כי "במקרה דנן, אף לשיטתם של התובעים הנוהג הנטען על ידם, באשר לצבירת ימי חופשה ללא הגבלה ופדיונם בעת הפרישה, נוגד את הוראות התקשי"ר. בנסיבות אלו, אף אם היינו מקבלים את טענת התובעים בעניין נוהג המאפשר צבירת ימי חופשה ללא הגבלה, הנתבעת היתה רשאית ואף חייבת לשנות את הנוהג בהיותו מנוגד לחוק. כאן המקום להדגיש, כי מצאנו שההסדר שנקבע על ידי הנתבעת בשנת 1996 הוגן, סביר, וכמובן תואם את הוראות הדין". עוד קבעה השופטת אגסי, כי התובעים ישלמו לרשות השידור הוצאות בסך 25 אלף שקלים.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully