וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הרגולציה מניחה הנחות שממיטות אסון על הענף"

איילה צורף

22.2.2009 / 20:05

יו"ר איגוד הפרסום הנכנס מודי כידון: "הגיע הזמן שנעבוד בשקיפות - ולא נספוג ביקורת על 'רווחינו הבלתי סבירים'"

"אנו עדים לרגולציה בלתי הגיונית ובלתי מותאמת למציאות של ערוצי הטלוויזיה המסחרית. רגולציה שמניחה ששוק הפרסום גדול פי כמה מהשוק באמת, ומכאן היא גוזרת הנחות לא מציאותיות אשר גורמות לקריסתם של הערוצים וממיתה אסון על הענף" - כך אמר הערב מודי כידון, בעליו של משרד הפרסום גיתם, שנבחר (כמועמד יחיד) לתפקיד יו"ר איגוד משרדי הפרסום.

לדבריו, "בימים אלה מרחפת סכנת קריסה של מספר ערוצי מדיה: מעריב וערוץ 10. כל נפילה של גורם מדיה הינה בפגיעה בדמוקרטיה הישראלית, פגיעה בתרבות, פגיעה בערוצי הפרסום והשיווק, פגיעה בעשרות אלפי משפחות שמתפרנסות במיישרין ובעקיפין".

כידון בחר לתקוף את הערוץ הראשון וראשיו: "אנו רואים את הערוץ הממלכתי, שלו ייעוד של הובלת התרבות בישראל, מתנהל בבירוקרטיה ובאימפוטנטיות בלתי נסבלת. תקציב הערוץ הראשון הוא 200 מיליון דולר, ולצערנו הערוץ הראשון לא לוקח את המשבצת התרבותית האחראית וכל המטלה נופלת על כתפי הערוצים המסחריים".

גם כידון, כמו קודמיו בתפקיד, אומר כי הוא מעוניין להסדיר את נושא העמלות - הכספים המשולמים למשרדי הפרסום על ידי ערוצי הטלוויזיה, העיתונים וכדומה - כספים שהם חלק מתקציב הפרסום של לקוחותיהם: "הגיע הזמן לעשות סדר במערכות היחסים בינינו ובין המפרסמים. כל אחד מאיתנו מחובר ללקוחותיו ומסייע להם רבות בבניית מותגיהם. אין עוררין שאנו זרוע חשובה בהצלחת לקוחותינו. אבל כשבאים לדון בשכרנו, אנו מייד זוכים למילות גנאי שנשמעות בדרך כלל בחדרי חקירות".

לדבריו, משרדי הפרסום "משמשים כעלה התאנה של המפרסמים לקבלת הנחות מתוך עמלות היתר מחד, ומטרה להתקפות על רווחינו 'הבלתי סבירים' מכל עבר. הגיע הזמן שנעבוד בשקיפות מלאה מול לקוחותינו והם בתמורה יתגמלו אותנו בהתאם".

"בואו נתחיל להיות יותר יצירתיים", אמר כידון לחבריו בעלי משרדי הפרסום. "נפסיק לחשוב שאנחנו צרכים לפרסם למסעודה משדרות כאילו היא לא מבינה ולא מתוחכמת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully