וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבית של כולנו, גם של היוצרים

ענת קם

23.2.2009 / 16:31

לקראת שביתת היוצרים פנה מנכ"ל רשת יוחנן צנגן במכתב לעובדי זכיינית ערוץ 2 רשת: "הטענה שרשת לא עומדת בחוק היא שקר מוחלט ויש בה משום דיבה"

השביתה של איגודי היוצירם אמורה לצאת לדרך כבר מחר ובזכיינית ערוץ 2 רשת העביר היום המנכ"ל יוחנן צנגן מכתב לעובדים בו הוא מזמין את היוצרים לבית רשת לשטוח את טענותיהם: "חשוב לי לספר לכם ולעדכן אתכם שהיוצרים היו ותמיד יהיו בני בית ברשת. רשת היא הבית של היצירה הישראלית במשך כל שנותיה, והיוצרים יודעים היטב שאין להם כל סיבה להפגין מחוץ לבניין רשת - הם מוזמנים של כבוד להיכנס אליו, לשמוע ולהשמיע."

במכתבו צנגן שב ומזכיר את המצב הכלכלי הקשה אליו נקלעו זכיניות הטלוויזיה בתקופה האחרונה ושולח כמובן אצבע מאשימה כלפי הרשות השניה: "הערוצים המסחריים בישראל הפסידו בשנה האחרונה קרוב למאה וחמישים מיליון שקלים, העולם נכנס למשבר גלובאלי כלכלי שאיש אינו יודע מתי הוא יסתיים, וגם המלחמה וצמצום שוק הפרסום לא מסייעים לנו. לכל אלה מצטרפת רגולציה חסרת פרופורציה וקטנונית, שמקשה על כולנו מאוד. אני רוצה להזכיר לכולנו שבמשך חצי שנה ישבנו באופן דיסקרטי עם כל איגודי היוצרים, מתוך ראיית הנולד, והגענו עימם להבנות היסטוריות, שבגלל, ואך ורק בגלל חוסר שיתוף פעולה של פקידי הרשות, לא יצאה לפועל. זו הייתה החמצה היסטורית. אני רוצה להדגיש בפניכם כי הטענה שרשת לא עומדת בחוק היא שקר מוחלט ויש בה משום דיבה. בכל שנותיה רשת עשתה הכל לפי החוק, וכך יהיה.

מנכ"ל רשת מונה במכתבו את ההפקות הרבות שרשת שותפה להן, בינהן גם משדרי חברת החדשות שרשת מממנת מחצית מפעולתה וכותב: "אנו משקיעים בכל שבוע כחמישה מיליון שקלים בתוכן, למרות ההפסדים הקשים, וכך נמשיך לעשות. יחד עם זה, אם הרגולטור לא יתאים את דרישותיו למצב הנוכחי, ואם המדינה לא תבוא לקראת הזכייניות כשם שעשתה עם חברות אחרות במשק (הסלולאר למשל), המשבר יחריף ושום הפגנה לא תעצור את הטלוויזיה המסחרית ממצב של הקפאה מוחלטת וקריסה. בארה"ב המדינה יודעת להתערב כדי להציל את החברות ממשברים גדולים, ובכך למנוע פיטורים המוניים, ואילו אצלנו,
חרף המשבר, ממשיכים לבוא אלינו בתביעות חסרות שחר ומנותקות מהמציאות".

בסיום דבריו מודה צנגן לעובדי הזכיינית: "אני מכבד ומעריך את עבודתכם הקשה בתנאים הללו, אתם, בשונה אולי מעובדי הרשות השנייה, ידעתם קיצוץ גדול בשכרכם ובתנאים שלכם, ואתם יודעים עד כמה אנו חורקים שיניים כדי להמשיך לעשות טלוויזיה ישראלית מרתקת וערכית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully