וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האל לצידו של חננאל

ענת קם

23.2.2009 / 20:03

בית משפט השלום בירושלים קבע כי יאיר לפיד וידיעות אחרונות יפצו את חננאל דיין ב-12 אלף שקל בתביעת הדיבה שהגיש

ידיעות אחרונות ויאיר לפיד ישלמו לחננאל דיין קרוב ל-15 אלף שקלים. בפסק הדין שניתן היום בתביעת הדיבה שהגיש דיין נגד לפיד וידיעות, קבע שופט בית משפט השלום בירושלים עודד שחם כי דיין יפוצה ב-12 אלף שקל ללא הוכחת נזק והחזר הוצאות.

דיין הגיש לפני שנתיים באמצעות עורך הדין יהל מרחבי תביעת דיבה נגד לפיד וידיעות אחרונות על סך 250 אלף שקלים בעקבות טור שפרסם לפיד, בו תקף את דיין על שלא לחץ את ידו של הרמטכ"ל דאז רב אלוף (מיל') דן חלוץ, בטקס הענקת אות מצטייני הנשיא. במאמרו כינה לפיד את דיין בשלל כינויים ותקף את התנהגותו. יצוין, כי בפסק הדין קבע השופט שחם כי לידיעות וללפיד עומדת הגנת תום הלב בהתייחס לביטויים המתחרזים עם שמו ושולבו במאמר, בהם חננאל המשתולל", "חננאל המקלל", "חננאל המתנפל" ו"חננאל המטרלל", משום "שעניינה הבעת דעה על התנהגותו של התובע בטקס החיילים המצטיינים".

עוד נקבע בפסק הדין, כי ההתבטאות היחידה שיש בה פרסום לשון הרע היא הטענה לפיה אמר דיין כי "שכינה מדברת מפיו". על פי השופט שחם, מדובר בטענה עובדתית שאינה נכונה ועל כן קיבל את התביעה ביחס למשפט זה. לאחר שבחן את כל ההתבטאויות קבע כאמור השופט שחם פיצויים ללא הוכחת נזק על סך 12 אלף שקלים והחזר הוצאות משפט. מאחר שבכתב התביעה לא נדרש פרסום התנצלות או הכחשה, העיתון לא חויב בכך.

פסק הדין שניתן היום מסכם את פרשת לפיד ודיין, אליה נלוותה תביעה נוספת שהגיש דיין נגד ראש אגף משאבי אנוש בצה"ל לשעבר, האלוף (מיל') אלעזר שטרן. לפני כשלושה שבועות נקבע כי שטרן יפצה את דיין ב-31.5 אלף שקלים, לאחר שהצהיר בעדותו במשפט הדיבה נגד לפיד שהעביר לידי לפיד מסמכים אישיים של דיין.

עורך הדין יהל מרחבי, בא כוחו של דיין, בירך על מתן פסק הדין אשר לדבריו "מתקן ולו באופן חלקי את העוול הגדול שנגרם לתובע. לאחר לימודו של פסק הדין, נשקול את צעדינו ואת עמדתנו באם להגיש ערעור לעניין גובה הסכומים הנמוכים יחסית שנפסקו". טרם התקבלה תגובת יאיר לפיד וידיעות אחרונות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully