וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כאן? שביתה?

ענת קם

25.2.2009 / 0:31

הזכייניות וחברות ההפקה נערכו היטב לשביתת היוצרים. ימי צילום ועריכה הוקדמו או נדחו, כך שהמחאה לא תורגש על המסך בשלב זה. אלא אם אתה גיא זוהר כמובן

כמה באמת פוגעת שביתת איגודי היוצרים בתעשיית הטלוויזיה? מבדיקת וואלה! ברנז'ה עולה, כי נכון לעכשיו לפחות, השביתה בקושי מורגשת. הודעת האיגודים לפני למעלה מחודש כי בכוונתם לפתוח בשביתה אפשרה להפקות המקור המצטלמות, או נערכות בתקופה זו להיערך מראש כך שהשביתה כלל לא תורגש על המסך.

הפקת תכנית הלילה של ליאור שליין המשודרת בערוץ 10 צילמה מראש ארבע תכניות שתשודרנה בימים הקרובים. גם בהפקת "הישרדות" נערכו מראש: צילומי העונה השנייה כבר הסתיימו כמובן, אך הם נערכים במהלך שידור העונה. עורכי התכנית ערכו מראש את הפרקים המיועדים לשידור בקרוב על מנת לא לפגוע בשידורם.

הפקות ערוץ 2 חשות אמנם את השביתה אולם לא בצורה שתפגע בשידורים. אסף גיל, מפיק "אינסטינקט בסיסי" ברשת ו-"סופר נני" בקשת סיפר לוואלה! ברנז'ה, כי תכניות "אינסטינקט בסיסי" צולמו זה מכבר ונמצאות עתה רק בשלבי עריכה סופיים, אשר נדחו בכמה ימים בשל השביתה. ימי הצילום של "סופר נני", שלא מתוכננת לשידור בקרוב, נדחו אף הם בכמה ימים אך לא בצורה שתשפיע על שידורם.

הפקת "צחוק מעבודה" שמפיק יואב גרוס לרשת דחתה ימי צילום בשל השביתה, אך גם פגיעה זו ככל הנראה לא תורגש בקרב הצופים. הפקות אחרות של גרוס, "שבוע סוף" של רשת ו-"החברים של נאור" בערוץ 10 לא נפגעו כלל. "שבוע סוף" נמצאת כעת בפגרה לפני תחילת העבודה על העונה השנייה ו-"החברים של נאור" ערוכה לחלוטין ומוכנה לשידור.

בתכניות התחקירים "עובדה" בקשת ו-"שומר מסך" בערוץ 10 העסקים כרגיל. רונן זרצקי, העורך הראשי של "עובדה", סיפר לוואלה! ברנז'ה: "הפגיעה בסדר היום שלנו מינימאלית. נערכנו מראש, הקדמנו או דחינו עריכות על פי הצורך. למזלנו אין משהו שהיינו צריכים לצלם בימים האלה". התכנית "שומר מסך" בהנחיית אמנון לוי שתשודר ביום ראשון לא תיפגע גם היא. לדברי לוי, "איש לא ביקש לשבות, העובדים לא מאוגדים. אם מישהו היה מבקש כמובן שהיינו מכבדים את הבקשה".

yes ו-HOT עסקים כרגיל

בטלוויזיה הרב-ערוצית השביתה כלל אינה מורגשת. הפקות המקור המצולמות בימים אלו ב-yes, בהן העונה השנייה של "דני הוליווד" ותכנית הבידור "Y בעשר", ממשיכות כסדרן. ב-HOT המצב פשוט אפילו יותר, שם מצטלמת בתקופה הנוכחית רק העונה השנייה של "חשופים" הנמצאת ממילא בפגרה. העונה השנייה של "הבורר" שעולה מחר לשידור כבר ערוכה ומוכנה לשידור והעבודה על העונה השלישית של "האלופה" טרם החלה. ההפקות של ערוץ הבידור הישראלי ב-HOT ממשיכות גם הן להצטלם ולהיערך כמתוכנן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully