וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"סן פרנסיסקו כרוניקל" ייסגר או יימכר

אשר שכטר

25.2.2009 / 12:30

תפוצת העיתון הגדול בצפון קליפורניה, המוצא לאור על ידי המו"לית הירסט, נפלה ב-7% בחצי השנה שהסתיימה בספטמבר

מו"לית העיתונות הירסט הודיעה אתמול כי בכוונתה לסגור או למכור את העיתון "סן פרנסיסקו כרוניקל", אם איגודי העובדים לא יסכימו לקצץ בשכר ולפיטורים משמעותיים. הודעת החברה הגיעה יומיים בלבד לאחר שהמו"ליות האמריקאיות פילדלפיה ניוזפייפרז וג'ורנל רג'יסטר פשטו רגל.

"סן פרנסיסקו כרוניקל" הוא העיתון הגדול בסן פרנסיסקו, עם תפוצה יומית של 339 אלף עותקים. לפי הירסט, הנמצאת בבעלות פרטית, העיתון הפסיד יותר מ-50 מיליון דולר ב-2008 וצפוי להפסיד עוד השנה, לאחר שרשם הפסדים משמעותיים בכל שנה מאז 2001, שנה לאחר שהירסט רכשה אותו בעסקה ששוויה 660 מיליון דולר. זמן קצר לאחר רכישתו בשנת 2000, נפגעו הכנסותיו של העיתון קשות לאחר שפקיעתה של בועת ההיי טק הובילה לירידה חדה במספר המפרסמים.

"ללא שינויים חיוניים ונרחבים בכרוניקל, לא תהיה לנו ברירה אלא לחפש לעיתון קונה או לסגור אותו, אם לא יימצא לעיתון רוכש", אמרו פרנק בנאק ג'וניור, מנכ"ל הירסט, וראש חטיבת העיתונים של החברה סטיבן שוורץ. החברה לא ציינה אילו שינויים דרשה מהנהלת העיתון לבצע, אך ציינה כי מדובר, בין היתר, בקיצוץ משמעותי במספר העובדים. מהירסט נמסר כי החברה שוקלת לסגור עיתון נוסף, "סיאטל פוסט אינטליג'נסר", בעקבות המשבר הכלכלי.

"סן פרנסיסקו כרוניקל", העיתון הגדול בצפון קליפורניה, נוסד ב-1865 ומאז הפך לחלק חיוני בחייה של העיר. העיתון, ה-12 בגודלו בארה"ב, מעסיק 275 עובדים. תפוצתו בחצי השנה שהסתיימה ב-30 בספטמבר 2008 נפלה ב-7% לעומת התקופה המקבילה שנה קודם לכן בעקבות המעבר הגובר של קוראים לאינטרנט.

ההודעה על סגירתו האפשרית של "סן פרנסיסקו כרוניקל" הגיעה יומיים לאחר שפילדלפיה ניוזפייפרז, המוציאה לאור את העיתונים "פילדלפיה אינקוויירר" ו"פילדלפיה דיילי ניוז", פשטה את הרגל בעקבות חובות כבדים וירידה בהכנסות מפרסום. המו"לית ג'ורנל רג'יסטר, המוציאה לאור 20 עיתונים יומיים בארה"ב, הכריזה על פשיטת רגל יום לפני כן והצטרפה למו"ליות מיניאפוליס סטאר טריביון וטריביון - המו"לית של "שיקגו טריביון" ו"לוס אנג'לס טיימס" - אשר פשטו את הרגל ב-2008 בעקבות המשבר הכלכלי בארה"ב ומעבר הקוראים לאינטרנט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully