וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היוצרים השתיקו את ורשבסקי

ענת קם

25.2.2009 / 14:06

מנכ"ל ערוץ 10 ירד לשוחח עם היוצרים המפגינים בשעה זו מול הערוץ, אולם הם קראו לעברו: "אנחנו לא רוצים לשמוע מה יש לך להגיד". איבתיסאם מראענה זומנה לחקירה במשטרה

דייב שחר

(צ' דייב שחר, עריכה: גדי ויינסטוק)

מנכ"ל ערוץ 10 יוסי ורשבסקי ירד לפני שעה קלה כדי לנסות ולהידבר עם היוצרים המפגינים בשעה זו מול הערוץ. ורשבסקי ביקש לומר מספר מילים במגהפון, אולם מהקהל צעקו לו: "אנחנו לא רוצים לשמוע מה יש לך להגיד" והוא עזב את המקום.

כמה עשרות מחברי איגודי היוצרים מפגינים בשעה זו בכניסה לבניין ערוץ 10 בגבעתיים. במקום ישנה נוכחות גדולה של משטרה. המפגינים שמו על פיהם מדבקות שנושאות את הכתובת "הפקות מתות ב-10". בין הנוכחים במקום: עמית ליאור, נפתלי גליקסברג וגם הבימאית איבתיסאם מראענה שפרצה אתמול לאולפן השידור של ערוץ 10 בזמן התכנית: "היום שהיה". מראענה קראה: "אתמול עשינו היסטוריה, לראשונה בתולדות מדינת ישראל הצליחו לעצור שידור". בעקבות התקרית אמש זומנה מראענה יחד עם ענבל כהן ועינב גרינברג, שותפותיה למחאה, לחקירה במשטרה ביום א'.

לוואלה! ברנז'ה נודע כי בקרב הזכייניות וכמה חברות הפקה תוגברה היום האבטחה מחשש לפריצה של היוצרים אל הבניינים והאולפנים במסגרת שלושת ימי השביתה עליהם הכריזו.

מערוץ 10 נמסר: "ערוץ 10 נלחם על חייו ופועל למציאת פתרונות שיצילו מקומות עבודה רבים ככל שניתן, לרבות עבודה של יוצרים ומפיקים חיצוניים שפרנסתם תלויה בערוץ. הצירוף של משבר כלכלי חמור ורגולציה שאינה תואמת את המציאות הביאו את ענף הטלוויזיה לסף קריסה. יתכן ואנשים עדין לא הפנימו את עוצמת הצונאמי הכלכלי שמתקרב אלינו. בזמן שבכל העולם נפרדים מהקלישאות לטובת מהלכים כלכליים אמיתיים בישראל ממשיכים לנהל דיון פופוליסטי שבינו לבין המציאות אין דבר או חצי דבר. עלינו לשלב ידיים ולקדם תוכנית משותפת להצלת מקומות עבודה של רבים. אנו קוראים לרשות השניה, למשרד התקשורת, ליוצרים ולזכיינים לשבת לשולחן ולגבש פתרון אמיתי שיציל את הענף מקריסה".

בתגובה לזימונן לחקירה של מראענה, כהן וגרינברג נמסר ממטה מאבק היוצרים: "אנו רוצים להבהיר כי מבחינתנו התלונה שהוגשה איננה נגד המפגינות אלא נגד 5,600 אנשי תעשיית הקולנוע והטלוויזיה בישראל המיוצגים על ידינו. העובדה כי הערוץ אשר מפר את החוק באופן שיטתי מיום הקמתו הוא שמגיש תלונה במטרה, הינה תמוהה במקרה הטוב. במידה ומשטרת ישראל בוחרת להתערב בנושא, הרי שאנו קוראים לה לזמן לחקירה את ראשי ערוץ 10, מנהליו ובעלי המניות בערוץ לאורך השנים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully