וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרשות השניה: עוד ריאליטי ועוד סוגה עילית

ענת קם

1.3.2009 / 20:09

סעיפים במיקוד הרגולציה אושרו היום במועצת הרשות: 65% מההפקות יצאו להפקה חיצונית וכל תכנית ריאליטי תזכה בחצי שעה נוספת

סעיף ההפקות של מתווה בוחבוט למיקוד הרגולציה אושר היום במלואו בישיבת מועצת הרשות השנייה. בישיבה בה נכחו תשעה מ-15 חברי המועצה אושר המלצתו של בוחבוט לאמץ את הדו"ח של אייל מלובן, לפיו היחס בין הפקות קנויות להפקות בהפקת הזכיין מתוך כלל הוצאות הזכיין על סוגה עלית יישאר על 65% הפקות קנויות, כפי שמוגדר גם היום בכתבי הזיכיון של הזכיינים. בשנים האחרונות עומדים הזכיינים בסעיף זה במלואו.

סעיף נוסף בכתבי הזיכיון קובע כי מתוך כלל הכסף שמוצא להפקות חיצוניות, אחוז ההשקעה המופנית למפיק יחיד לא יעלה על 30%. בהצבעה היום החליטה המועצה להוריד את תקרת ההשקעה וקבעה כי ניתן יהיה להשקיע רק עד 20% מההשקעה בהפקות חיצוניות אצל מפיק אחד.

חוות דעת נוספת בהגדרת הסוגה העילית

בסוגיית הריאליטי הגיעה הרשות לפשרה עם הזכיינים והתירה תוספת של חצי שעה לכל פרק בתכנית ריאליטי המשודרת פעמיים בשבוע ובלבד שתשודר תכנית סוגה עלית חמישית. כפי שפורסם לראשונה בוואלה! ברנז'ה, באחד מדיוניה הקודמים קבעה מועצת הרשות השנייה כי כל זכיין יורשה לשדר פרק אחד בן שעה וחצי של תכנית ריאליטי בשבוע כשמולו שתי תכניות סוגה עלית, או שני פרקים בני שעה כל אחד כשמולם ארבע תכניות ריאליטי. היום כאמור הותרה הארכת פרקי הריאליטי תמורת תכנית סוגה עלית נוספת. יושבת ראש המועצה, נורית דאבוש, התנגדה לסעיף זה.

בשאלת הגדרות הסוגה העילית החליטה המועצה לפנות לחוות דעת נוספות לקראת חידוד הגדרות הז'אנרים. במועצה יפנו ככל הנראה, בין היתר, לדליה גוטמן ויורם שווגר ששימשו יועצי תוכן במכרז על ערוץ 2. כמו כן תזמין הרשות חוות דעת כלכלית נוספת על הגדרות הז'אנר.

רשת: המספרים חסרי כל בסיס

היועץ המשפטי של הרשות, עורך הדין דורון אבני, התייחס בדיון לחוות דעתו בנוגע להקלות שמבקשים הזכיינים, הקלות שוות ערך ל-900 מיליון שקלים עבור כל תקופת הזיכיון. עורך הדין אבני הבהיר כי חוות דעתו התייחסה להקלות של זכיינית ערוץ 2 רשת בלבד. דאבוש הציגה את מכתבו של מנכ"ל רשת, יוחנן צנגן, שנשלח אליה זמן קצר לפני תחילת הישיבה ובו נטען כי המספרים חסרי כל בסיס.

מתווה בוחבוט אשר הוצג לאחרונה בפני חברי מועצת הרשות השנייה כולל סעיפים נוספים, בהם התייחסות לפעילות החוץ-מסכית של הזכיינים וסוגיות שונות הקשורות בפרסום, אולם בישיבת המועצה בת ארבע השעות שהתקיימה היום לא הספיקו לדון בהם. ישיבה נוספת תתקיים ביום ראשון בעוד כשבועיים או אפילו ביום ראשון הקרוב על מנת להשלים את הדיון. מחר ייפגשו נציגי מועצת הרשות השנייה עם נציגי היוצרים והזכיינים על מנת למצוא פתרון יציב למשבר החריף של 2009.

ממטה מאבק היוצרים נמסר: "צר לנו כי מועצת הרשות השנייה פעלה בניגוד להמלצת הדרג המקצועי של הרשות, מה שהיה מוציא עוד עבודה לשוק ההפקות. יחד עם זאת כפי שהבהרנו בעבר איננו מתנגדים באופן גורף למתן הקלות מסוימות לזכיינים כל עוד יובטח שלא יתבצעו הקלות בהיקף ההתחייבויות של הזכיינים בתחום הסוגה העלית, מה שיפגע בתעשייה וביצירה. יתרה מכך, אנו קוראים ליושבת ראש מועצת הרשות השנייה לנצל את המפגש מחר ולהתחיל מרתון של דיונים על מנת לעסוק לא רק בשאלת 2009 אלא פתרון יסודי ועמוק שייצב את שוק העבודה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully