וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקלות לזכייניות בתמורה להשקעה ביצירה ישראלית ב-2009

ענת קם

2.3.2009 / 15:35

ההצעה תעלה להצבעה במועצת הרשות השניה ביום ראשון. מנכ"ל קשת בדיון: "אם היוצרים יכינו דברים שמביאים רייטינג, נשקיע בהם"

מועצת הרשות השנייה מגבשת הוראת שעה ל-2009 לפיה זכייני הערוצים המסחריים ישקיעו בשנה זו ביצירה הישראלית והרשות השנייה תקל במחויבויות התוכן שלהם בשנה זו. אחת האפשרויות שנשקלות היא הקפאה של המחויבויות והתעלמות מהן ב-2009, בתמורה להשקעה ביצירה ישראלית שתגיע למסך ב-2010 ו-2011. מועצת הרשות השניה תצביע על הצעה זו ביום ראשון הקרוב.

בדיון שהתקיים היום בנוכחות יושבת ראש הרשות השנייה נורית דאבוש, מנכ"ל הרשות מנשה סמירה, סמנכ"ל הטלוויזיה איילת מצגר, יושב ראש ועדת הטלוויזיה ומנסח מיקוד הרגולציה אייל בוחבוט והיועץ המשפטי של הרשות עורך הדין דורון אבני, נכחו גם נציגי הזכיינים: מנכ"ל קשת אבי ניר וסמנכ"ל הרגולציה טלי גורן, מנכ"ל רשת יוחנן צנגן והמשנה למנכ"ל שאול מגנזי, מנכ"ל ערוץ 10 יוסי ורשבסקי והיועצת המשפטית עורכת הדין דבורה קמחי ונציגי איגודי היוצרים ובהם נפתלי גליקסברג, חיים שריר, רני בלייר ואסף אמיר.

בדיון הביעו היוצרים חשש שבשנה הקרובה, שנת משבר כלכלי, ישדרו הזכיינים תכניות שנמצאות על המדף על מנת לעמוד במחויבויות התוכן ולא ישקיעו כספים בתכניות חדשות. על מנת להתמודד עם חשש זה הודיעה הרשות כי היא מוכנה להקל במחויבויות שנה זו ובלבד שיושקעו כספים בתכנים חדשים.

הוראת השעה, ביוזמתו של חבר המועצה יוסי אליטוב, תובא לאישור המועצה ביום ראשון הבא. מנכ"ל הרשות מנשה סמירה יגבשה יחד עם הזכיינים והיוצרים, על בסיס סקירות כלכליות שתוצגנה בפניו. גורמים שנכחו בדיון ציינו כי ישנה מטרה משותפת לכל הצדדים והיא להזרים כספים לשוק היצירה הישראלית

בערוץ 10 מחכים לתשובה בסוגיית הזיכיון

יוסי ורשבסקי, מנכ"ל ערוץ 10, אמר בדיון כי מצבו של ערוץ 10 שונה ממצב זכייניות ערוץ 2 וכי הערוץ לא ישקיע ביצירה הישראלית עד שלא יובהר כי זיכיונו מוארך וסוגיית המשך פעילותו תיפתר. יוחנן צנגן, מנכ"ל רשת, ציין כי לאחרונה השקיעה הזכיינית בשלוש תכניות סוגה עלית חדשות וכי בשלב זה היא לא תשקיע סכומים נוספים. נציגי הרשות שנכחו בדיון אמרו שיש לבדוק את ההפקות ולקבוע אם הן מספיקות.

אבי ניר, מנכ"ל קשת, עורר סערה בדיון כשאמר "אם היוצרים יכינו דברים שמביאים רייטינג, נשקיע בהם". יושב ראש איגוד המפיקים חיים שריר זעם על התבטאותו של ניר ואמר כי בז'אנרים שאינם סוגה עלית לא תמיד יש רייטינג וכי גם לתכניות דרמה ותעודה יש הצלחה אם הן נעשות נכון. שריר והמפיק אסף אמיר הציגו כדוגמא את "מרחק נגיעה" ו-"לתפוס את השמיים", דרמות מקור שזכו להצלחה רבה ולנתוני צפייה גבוהים.

בשיחה עם וואלה! ברנז'ה הוסיף שריר: "אין ויכוח אישי ביני ובין אבי ניר. הכנסת החליטה שבצד 'האח הגדול', 'המירוץ למיליון' ו-'הישרדות' צריך חומרים אחרים. לא חומרים אחרים שמביאים רייטינג, רק חומרים אחרים. בשביל רייטינג אנחנו לא צריך מחוקק ורגולציה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully