וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבט אחרון

ענת קם

2.3.2009 / 18:57

צביקה גולדברג נפרד מערוץ 1: "כשאנשי המקצוע בכל כלי התקשורת התפעלו מהזינוק ברייטינג של מבט, רק אצלנו הקפידו לגמד בשיטתיות את ההישג"

"יש ברשות השידור מי שמתאמץ ליצור אווירת כשלון במסדרונות". כך כותב עורך "מבט" היוצא צביקה גולדברג במכתב פרידה לעובדים, לאחר שנה וחצי בהן היה עורך המהדורה. כפי שפורסם לראשונה בוואלה! ברנז'ה, לפני כחודש הודיע גולדברג לראשי ערוץ 1 כי הוא מעוניין לעזוב את תפקידו לאחר הבחירות. גולדברג, ראש מערכת החדשות של גלי צה"ל לשעבר, הוביל את המהפכה שעברה "מבט" עם עזיבתו של חיים יבין ומינוים של ינון מגל ומרב מילר למגישים וחידוש האולפנים.

במכתבו כתב גולדברג, כי עם הגיעו למבט היה אופטימי, אך "כבר אז לא הייתי לגמרי עיוור, אבל חשבתי שאין דרך אחרת להתחיל. כמה מכם סיפרו לי אז שהם כבר ראו הכל, ושכלום לא ישתנה. 18 חודשים אחרי אני עדיין חושב שהם לא לגמרי צדקו, אבל הם צדקו מספיק כדי שאלך עכשיו לדרכי... יש בערוץ הראשון קבוצה גדולה של אנשי מקצוע מצוינים, שעושים עבודה טובה ורוצים בטובת המערכת. תודה מיוחדת למרב ולינון. נהניתי לעבוד אתכם, גם למדתי מכם, ואני חושב שיש לכם מניות רבות בשיפור המשמעותי שחל במבט ובשיעורי הצפייה במבט".

בהמשך כתב גולדברג: "את תיאור הקשיים והמכשולים אחסוך מכם ומעצמי. את אלה שרוצים להועיל, אבל לא מסוגלים, את אלה שמסוגלים להועיל אבל לא רוצים, ובמיוחד את אלה שמסוגלים להועיל אבל מזיקים – אתם מכירים בדיוק כמוני. שיהיו בריאים. רק אל תאמינו למי שמספר לכם שמהדורת החדשות שאתם מייצרים לא טובה. מבט ראויה לביקורת וזקוקה לשיפור, אבל דווקא הביקורת מבית ברובה אינה עניינית. בעולם הגדול שמחוץ לרוממה דווקא מעריכים מאוד את השיפור שחל במבט. למבט יש חסרונות משמעותיים, ועדיין היא מהדורת חדשות אמיתית, עניינית, נקייה משיקולים זרים ומאינטרסים כלכליים, שאינה חוששת להעמיק ואינה נבהלת מרצינות, והיא דינאמית ומוקפדת יותר מבעבר".

גולדברג אף התייחס לנתוני הצפייה של המהדורה, שהשתפרו מאז כניסתו לתפקיד, אך ציין כי ברשות השידור לא התרשמו מהמספרים: "הרייטינג אינו חזות הכל, אבל הוא חשוב. כשאנשי המקצוע בכל כלי התקשורת התפעלו מהזינוק ברייטינג של מבט, רק אצלנו הקפידו לגמד בשיטתיות את ההישג. בחורף הסבירו לנו שהשיפור ברייטינג ייגמר בקיץ, בקיץ הסבירו שההתרסקות מתעכבת רק בגלל המלחמה, אחר כך רק בגלל הבחירות. החורף עבר, גם המלחמה, גם הבחירות. את הטבלאות אפשר תמיד להציג איך שרוצים אבל עם דבר אחד אי אפשר להתווכח: לפני 'מבט החדש' לא היינו המומים מרייטינג של 4.5%. כיום, כשהרייטינג יורד מתחת ל-8% זה נחשב ליום לא טוב. אלה העובדות, כל השאר זה משהו אחר".

גולדברג סיכם את מכתבו ב-"אני גאה בחלק שיש לי בתהליך הזה. יש מי שמתאמץ ליצור אווירת כשלון במסדרונות, וטעמיו עמו, אבל אתם, וכל מי ששותף לעבודה הקשה הזו, ראויים להוקרה ולהערכה רבה על הצלחה כנגד כל הסיכויים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully