וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קורעים קריאה

ענת קם

3.3.2009 / 17:10

מסמך פנימי של מעריב: מה חושבים בכירי מערכת החדשות של העיתון על עבודת הדסק, על ידיעות אחרונות ועל בנימין בן אליעזר

ביקורת בנוגע לידיעה מופרכת על ארי פולמן, כותרות שלא קיימות בעברית, עקיצה לבנימין בן אליעזר ומחמאה לסיקור מזג האוויר בעיתון המתחרה, (אבל לגלוג לחיבתו המוגזמת לגמלים). אלו הן כמה מההערות המופיעות במסמך ביקורת פנימי שהופץ בתחילת השבוע בעיתון מעריב ועליו חתומים ראש הדסק עדי פולק וראש מערכת החדשות נטע ליבנה. מסמכים מסוג זה מופצים במעריב כמעט מדי יום והם סוקרים את התנהלות הדסק והעורכים אל מול המתחרים בידיעות אחרונות.

במסמך, שעותק ממנו הגיע לידי וואלה! ברנז'ה, מעביר ליבנה ביקורת קשה על התנהלות מחלקת החדשות בסיקור התקיפה שלא היתה של ארי פולמן אחרי הזכייה בפרס הסזאר:"בכל העיתונים ואתרי האינטרנט האחרים מופיע סיפור ה'תקיפה' של פולמן אחרי הפרס כשמועה שפולמן טרח להכחיש... צריך להתעקש לקבל את תגובתו של פולמן לידיעה. אם היינו מתעקשים, היינו מבינים שזו שטות. זה לקח חשוב שמצטרף לפדיחה אחרת שקשורה בבקשת תגובות: ידיעת עדי אשכנזי המופרכת מלפני שבועיים. גם שם, אם היינו מתעקשים לבקש את תגובתה בלילה היינו מבינים שזו לא היא אלא עדי אשכנזי אחרת - וחוסכים מעצמנו פדיחה גדולה". לבנה מתייחס לידיעה שהתפרסמה לאחרונה במעריב בה נכתב על כך שהקומיקאית רדפה אחרי גנבים שפרצו לרכבה, שעה שלמעשה היתה זו עדי אשכנזי אחרת.

שאפו למתחרים

עוד כותבת עדי פולק בהתייחסה לסיקור ירי הקסאמים: "בידיעות מצאו את הכותרת שכה חיפשתי כפרפראזה על עופרת יצוקה: 'עופרת שחוקה'. באיחור של 12 שעות חשבתי גם על 'עופרת במצוקה'. אולי נשמור את זה. גם שם הלכו על אינפו נפילות מאז תום המלחמה, מעט יותר מפואר, על יותר עמודים ועם דגש רחב יותר על הפגיעה האזרחית, מה שהפך את האג'נדה שלהם לברורה יותר. אבל אני חושבת שיחסית לעמודים שנדחק בהם כל כך הרבה יצא לא רע בכלל. ויש לנו את היתרון של הכותרת של בן (הכותרת מתייחסת לחילוקי הדעות בין משרדי האוצר והבטחון ע.ק)".

פולק מתייחסת לעמודים בהם סוקרו המגעים הקואליציונים ויש לה גם מה להגיד על חבר הכנסת בנימין בן אליעזר: "בידיעה על עיני חסרה לי התייחסות מצד מקורבי ברק. אם אנחנו כבר מחרחרים מלחמה – אז עד הסוף. חוצמזה, לא מוצעת שם האפשרות, שמעבר של עיני לראשות העבודה עכשיו סתם ישרוף אותו לקראת התמודדות אפשרית על הראשות לקראת הבחירות הבאות. מה הוא פואד? בא לחמם כיסא בתקופות הלא רלוונטיות? יש לו יותר פוטנציאל ושכל מזה. הידיעה על מיקי איתן היא, איך לומר, משהו שיכולנו בלעדיו".

תנו מבט לחדשות

במעריב לא חוששים לפרגן למתחרים, אבל גם להתנשא עליהם. ליבנה מתייחס לכפולה הסוקרת את מזג האוויר בעיתון : "...אני מבקש שתעיינו בספרד החורף המקביל בידיעות. לא שאני חושב שהוא גאוני חלילה, אבל הוא נראה הרבה יותר 'חורפי' והרבה יותר מרשים גרפית. צריך להיות תירוץ ממש ממש טוב כדי לא לפרוס תמונה גדולה וכותרת עליה בכפולות / עמודי חורף מהסוג הזה. פה לא היה תירוץ שכזה". פולק, לעומתו דווקא עוקצת את המתחרים: "ב'ידיעות' אדם אבוטבול והרצח מופיעים בטור, בעיקר כדי לפנות מקום לידיעה בלעדית על בדואים בנגב שקונים גמלים מוכנים מאיזה יהודי במקום לגדל לבד. בחיי. איך לנו אין סיפורים כאלה?"

לידי וואלה! ברנז'ה הגיע גם המסמך שכתב נטע ליבנה ובו הוא סוקר את עמודי החדשות של יום שישי. במסמך זה שב ליבנה ונוזף בעורכי החדשות של העיתון על כך שהם אינם מקפידים לצפות במהדורות החדשות המרכזיות של ערוצי הטלוויזיה: "אני חוזר על הערה שכבר נמאס לי לחזור עליה: לא יכול להיות שאתם לא רואים את האייטמים הרלוונטים לעמודים שלכם במהדורות".

ממעריב נמסר: "כנהוג בכל מערכת חדשות גדולה, מדי בוקר נערך פוסט מורטם ותהליך הפקת לקחים. אנו רואים בכך חלק חשוב והכרחי בעבודה עיתונאית, במטרה לשפר ולשכלל מדי יום את המוצר שאנו מגישים לקוראים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully