וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

SBC יוצאת למכרז

אופיר בר-זהר

4.3.2009 / 14:16

בית המשפט אישר לנאמן של קבוצת המגזינים הזרמה של 400 אלף שקל. גורמים בשוק הביעו ספקנות באשר ליכולת החברה להימכר

שופטת בית המשפט המחוזי ורדה אלשיך אישרה הבוקר לנאמן חברת SBC לפרסם מכרז למכירת נכסי הקבוצה, כך נודע ל-TheMarker. זאת לאחר שבתחילת השבוע הגיש הנאמן, עו"ד אביתר קרמר ממשרדו של שלמה נס, בקשה לקיום מכרז. בבקשה טען הנאמן כי "רק כניסה מהירה של משקיע לחברה תאפשר את הזרמת ההון הנדרש לצורך מיצוי ההליכים לגיבוש הסדר לנושי החברות תוך מקסום החזר החובות לנושים, וזאת גם לצורך שמירת ערך נכסי החברות והמוניטין שצברו בשנות פעילותן".

בעקבות האישור יפורסמו בימים הקרובים מודעות בעיתונים אשר קוראות למעוניינים להגיש הצעות. בנוסף ייפתח חדר מידע אשר יאפשר למתעניינים לקבל אינפורמציה על החברה, בכפוף לחתימה על הסכם סודיות. לאחר כשבועיים ייסגר המכרז וייבחנו ההצעות. לדהמרקר נודע כי כמה גורמים בשוק הביעו עניין בחברה או בחלק מנכסיה ונפגשו עם הנאמן, ואולם אף אחד מגורמים אלה טרם הצהיר על כוונתו להגיש הצעה. גורמים אחרים בשוק הביעו ספקנות באשר ליכולת החברה להימכר בכלל ובוודאי כיחידה שלמה.

מוקדם יותר השבוע אישר בית המשפט לנאמן הזרמה של 400 אלף שקל לחברה, כאשר 200 אלף יועברו על ידי בעלי המניות ו200 אלף נוספים יועברו על ידי הבנקים. בבקשה המקורית ביקש הנאמן אישור להזרמה של 800 אלף שקל ואולם בית המשפט אישר הזרמה של מחצית מהסכום בלבד כאשר הוא קובע כי "אין מקום לאשר בשלב ראשון יותר מ400 אלף שקל. ככל שיידרשו סכומים נוספים תוגש בקשה נפרד ומנומקת ויצוינו בה שלבי ההתקדמות. אין מקום להפעלה גירעונית לאישור נטילת אשראי כה גבוה מיד בתחילתה".

בינתיים המגזינים של הקבוצה ממשיכים לראות אור, למרות שבנוגע לפיסי מגאזין התקבלו תלונות כי הוא אינו מופץ למנויים משלמים למרות שהודפס ולמרות שהוא נמכר בחנויות. כזכור, באמצע פברואר הוציא בית המשפט צו הקפאת הליכים לחברה למשך חודש ימים, ומינה לה נאמן לתקופת הקפאת ההליכים. הצו הוצא לבקשת החברה, לאחר שנקלעה לחובות בסך 53 מיליון שקל. חברת SBC היא מוציאה לאור של מגזינים שביניהם קוסמופוליטן, פורבס, הורים וילדים ועוד. מנכ"ל החברה מאיר דוד מרצה מאז ינואר מאסר של עשרה חודשים בשל עבירות מרמה.

  • עוד באותו נושא:
  • sbc

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully