וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רשות השידור - הערכות לצעדי חרום

ענת קם

4.3.2009 / 11:42

בוטלה הפגישה בין עובדי ההסתדרות ברשות השידור לבין ההנהלה ונציגי האוצר. אם לא תושג פשרה בשבועיים הקרובים יחלו צעדי החרום

הפגישה שהיתה אמורה להתקיים היום בין עובדי ההסתדרות ברשות השידור לבין ההנהלה ונציגי האוצר בוטלה. הצדדים היו אמורים לדון בסעיפים האחרונים לגביהם יש מחלוקת בין הצדדים.

גורמים ברשות סיפרו כי הם קיבלו הודעה על ביטולה של הפגישה זמן קצר לפני המועד. לוואלה! ברנז'ה נודע, כי הפער בין מספר העובדים שההנהלה מעוניינת שיפרשו והמספר עליו מסכימים ועדי העובדים וההסתדרות עומד על עשרות עובדים וברשות מעריכים כי היום תושג פשרה. עם זאת, לדברי יעקב לוי, ראש ועד הטכנאים ברשות השידור, מדובר בהסכם ביניים בלבד ולא בהסכם סופי. בחצי השנה הקרובה יימשכו הדיונים על תנאי ההעסקה של העובדים שיישארו ברשות, שאמורים גם הם להשתנות במסגרת הרפורמה, ורק בתום דיונים אלו ייחתם ההסכם הסופי בין הצדדים.

בימים הקרובים אמורה להתקיים ישיבה דומה עם אגודת העיתונאים על מנת להגיע להסכמים גם איתם. לדברי בכיר ברשות, הפערים בין ההנהלה והעיתונאים נמוכים אפילו יותר וככל הנראה תושג הסכמה בין הצדדים. במסגרת הסכמי הפרישה ברשות, צפויים כ-700 עובדים לעזוב, יותר מחצי מהם יהיו עיתונאים בתפקידים שונים, על פי חלקם היחסי בקרב עובדי רשות השידור.

לפני יומיים התקיימה ישיבה של בכירי רשות השידור, בהם יושב הראש משה גביש, המנכ"ל מוטי שקלאר, מנהל קול ישראל בפועל אריה שקד, מנהל הטלוויזיה בפועל משה מצליח, סמנכ"ל הכספים ערן הורן ובכירים נוספים. בישיבה אושרו סופית צעדי החירום שיינקטו ברשות במידה שלא ייחתמו ההסכמים עד ה-15 במרץ. הצעדים כוללים סגירה של האולפנים בתל אביב בשעה 16:00, של האולפנים בחיפה ב-16:30, צמצום שידורי החוץ, קיצוץ במשמרות העובדים ועוד.

לדברי בכיר ברשות, "אי אפשר גם לחתום על הסכמים וגם להכריז על גזרות. אלה גזרות שפוגעות באנשים והמטרה היא לא לפגוע אלא לצמצם בהוצאות כי פשוט אין לנו כסף".

מרשות השידור נמסר בתגובה: "הדיונים נמשכים בתקווה שאכן ייחתמו ההסכמים".

(עדכון אחרון 17:00)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully