וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקלות גם ל-HOT ו-yes

אמיתי זיו

5.3.2009 / 10:21

משרד התקשורת קורא לביטול תמלוגים בסך 40 מיליון שקל בשנה שמשלמות החברות. זאת על רקע הקלות שקיבלו זכייניות הטלוויזיה המסחרית

מועצת הכבלים והלווין במשרד התקשורת מקיימת בימים אלה דיונים עם משרד האוצר על תוכנית להפחתה הדרגתית של דמי התמלוגים אשר משלמות חברות הטלוויזיה הרב ערוצית, HOT ו-yes, מדי שנה למדינה.

מדובר בכ-40 מיליון שקל שמשלמות שתיהן יחד כל שנה. כבר ב-2003, בתקופת אהוד אולמרט כשר תקשורת, התקבלה החלטה עקרונית לקיים הורדה הדרגתית בתמלוגים של כלל חברות התקשורת. על ההחלטה חתם אריאל אטיאס בשנת 2006 ובדו"ח גרונאו שנמסר במארס 2008, נכתב שוב על הצורך ברפורמה הזו.

אז דובר על הורדה הדרגתית של הסכום, שעמד ב-2007 על 2.5% מהכנסות HOT ו-yes משירותי טלוויזיה, ב- 2008 על 2% ולפי התוכנית היה אמור לרדת ב-2009 ל-1.5%, ב-2010 ל-1% עד ביטול הסעיף.

כעת היוזמה היא לזרז את ההפחתה, אך האוצר טרם מסר הסכמתו. הרקע להחלטה לבטל את התמלוגים היא המשבר הכללי בשווקים וכן ההקלות שניתנות לזכייניות הטלוויזיה רשת, קשת וערוץ 10. אין קשר בין התמלוגים לבין חובת ההוצאה של חברות הטלוויזיה הרב ערוצית להפקות מקור, שיעור של 8% מכלל הכנסותיהן, שאינו עומד לרדת.

  • עוד באותו נושא:
  • HOT
  • yes

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully