וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מזהמים את אילון

הילה רז

8.3.2009 / 16:36

פרקליטו של גיא ויסמן לשעבר המשנה למנכ"ל בית ההשקעות של הראל: "יעקב אילון העביר מידע חדשותי לפני שפורסם כדי שיוכל להרוויח"

מגיש החדשות של ערוץ 10, יעקב אילון, העיד היום במשפט הפלילי המתנהל נגד גיא ויסמן, לשעבר המשנה למנכ"ל בית ההשקעות של הראל, שהואשם לפני כשנתיים במעילה בסך 123 מיליון שקל. אילון העיד מטעם פרקליטות מחוז תל אביב (מיסוי וכלכלה) לאחר שלטענתו, בחשבונו בהראל בוצעו פעולות החורגות מההרשאה שנתן לויסמן.

לפני כשנתיים הגיש אילון תלונה במשטרה נגד ויסמן לאחר שגילה כי חשבון ההשקעות שלו בהראל נמצא ביתרת חובה של 500 אלף שקל. זאת אף שלדבריו, ההרשאה שנתן לויסמן לגבי יתרת החובה עמדה על 50 אלף שקל בלבד. לפי דפי החשבון שהוצגו לאילון, הוא הפקיד כ-1.4 מיליון שקל בחשבון בהראל החל מ-2004. לאחר שנתיים וחצי עמד חשבונו של אילון על יתרת חובה בסך כ-500 אלף שקל.

בסמוך לתלונתו של אילון במשטרה נעצר ויסמן, ולפני כשנתיים הוגש נגדו כתב אישום בשורה ארוכה של עבירות גניבה על ידי מנהל בתאגיד, רישום כוזב במסמכי תאגיד, מרמה והפרת אמונים בתאגיד, קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, קשירת קשר לביצוע פשע, ועבירות שונות על חוק הלבנת הון.

עם פתיחת עדותו של אילון, הטיח בו עו"ד ילון הכט, המייצג את ויסמן, טענות לפיהן היה אילון מתקשר ליאיר המבורגר, בעלי השליטה בהראל, ומספר לו על אירועים חדשותיים לפני שפורסמו בתקשורת. זאת, על מנת שהמבורגר יבצע פעולות בשוק ההון, ויגרוף מיליוני שקלים. עו"ד הכט טען כי עוד בטרם פורסם דבר אשפוזו של ראש הממשלה לשעבר, אריאל שרון, ולפני פרסום חטיפת החיילים בגבול הצפון, שני אירועים מ- 2006, שוחח אילון עם ויסמן או המבורגר ויידע אותם על המאורעות.

אילון הכחיש בעדותו כי שוחח על אשפוזו של שרון עם מי מהשניים, ואמר כי למד בעצמו על האירוע דרך החדשות, ומיד נסע לאולפן החדשות. לגבי חטיפת החיילים ציין אילון כי הוא דיבר על כך עם ויסמן כי "כולם דיברו על הנושא הזה, ולא כדי שויסמן יקנה או ימכור מניות".

לאורך כל העדות, שארכה כחמש שעות, שמר אילון על קור רוח. גם כאשר הכט העלה את טון דיבורו והטיח בו כי הוא מסתיר מבית המשפט עובדות, נותר אילון עקבי בגרסתו לפיה לא נתן הוראות בנוגע לקניה ומכירה של מניותיו, וכי חשבונו נוהל בידי ויסמן. "לא נתתי הוראות למכור או לקנות. אני לא יודע מה עושה חדר מסחר. הפקודות היו רק דרך ויסמן", העיד. בנוסף, טען אילון כי אינו יודע בדיוק את הנזק הכספי שגרמו לו השקעותיו הכושלות של ויסמן וכי משך את הכסף שנותר בחשבונו לדבריו משום שלא היה מרוצה מניהול החשבון".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully