וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מו"ל הניו יורק טיימס עובר לנדל"ן

נמרוד הלפרן

9.3.2009 / 17:37

בית מעריב לא לבד. משפחת סולצברגר מנסה לפרוע חובות הניו יורק טיימס: מכרה 21 קומות בבניין מטה החברה ב-225 מליון דולר

מו"לית העיתונות האמריקאית, ניו יורק טיימס הסכימה למכור 21 מתוך 52 קומות בבניין המטה שלה, הנמצא לא הרחק מכיכר טיימס בניו יורק, תמורת 225 מיליון דולר, במסגרת ניסיונות משפחת סולצברגר, בעלי השליטה בחברה, לגייס מזומנים כדי לפרוע חובות, על רקע נפילה בהכנסות מפרסום בעיתונות המודפסת.

ניו יורק טיימס מוכרת את 21 הקומות לחברת ההשקעות וו.פי קרי, אולם תחכיר אותן בחזרה לתקופה של 15 שנים, תמורת דמי שכירות התחלתיים בסך 24 מיליון דולר בשנה.

ניו יורק טיימס רכשה את הבניין בקיץ 2007, לאחר שמכרה את בניין המטה הוותיק של החברה לחברת הנדל"ן טישמן ספייר תמורת 175 מיליון דולר בשנת 2004. בהמשך מכרה טישמן ספייר את הבניין לחברת אפריקה ישראל של לב לבייב תמורת 525 מיליון דולר.

ניו יורק טיימס נקטה בחודשים האחרונים בשורה של צעדים לגיוס כסף וחיסכון בהוצאות, על רקע נפילה בהכנסות מפרסום בעיתונות המודפסת והמיתון בכלכלה כולה. בינואר לוותה החברה 250 מיליון דולר מהמיליארדר המקסיקני קרלוס סלים לקראת מועד הפירעון הצפוי במאי של חובות של 400 מיליון דולר של החברה.

בחודש שעבר הודיעה החברה על הפסקת חלוקת דיווידנד למשקיעים, והחברה גם ביצעה קיצוצים בכוח העבודה והחלה בחיפוש אחר קונה עבור מניות המיעוט שלה במועדון הבייסבול בוסטון רד סוקס.

ראש משפחת סולצברגר, ארתור סולצברגר - הבעלים, היו"ר והמו"ל של ניו יורק טיימס - היה נתון בשנים האחרונות לביקורת גוברת על שליטתה של המשפחה בחברה. משפחת סולצברגר שולטת בחברה באמצעות החזקותיה ב-88% ממניות קלאס B של החברה, אשר מהוות 1% בלבד משווי השוק של החברה, אולם מעניקות לבעליהן את הזכות לבחור ב-9 מתוך 13 חברי דירקטוריון החברה. מניות קלאס A של ניו יורק טיימס, מהן מחזיקה המשפחה בכ-19% בלבד, מעניקות לבעליהן את הזכות לבחור בארבעת חבריו הנותרים של דירקטוריון החברה.

לפני כשנתיים נרשמה הסלמה ביחסים בין משפחת סולצברגר לבין בעלי מניות החברה, ובראשם בנק ההשקעות מורגן סטנלי, לאחר שהמשפחה משכה את נכסיה הפרטיים שנוהלו על ידי מורגן סטנלי על רקע ביקורת מצד מנהל השקעות בבנק על שליטת המשפחה בחברה. בין הנכסים שמשכה משפחת סולצברגר ממורגן סטנלי, היו גם החזקות המשפחה בניו יורק טיימס בשווי של 690 מיליון דולר, שבנק ההשקעות החזיק בהן כנאמן.

החלטת המשפחה התקבלה לאחר שחסן אל-מסרי, מנהל זרוע ההשקעות של מורגן סטנלי, אשר החזיק עבור משקיעים חיצוניים בכ-7% ממניות ניו יורק טיימס, דרש מהחברה בשנת 2006, לזנוח את מבנה המניות הנוכחי שלה, אשר מעניק למשפחה את השליטה בדירקטוריון ניו יורק טיימס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully