וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דו"ח מרדכי יפתור את ריבוי הרגולציה?

אמיתי זיו

11.3.2009 / 15:55

ממליץ על הקמת רשות תקשורת לפתרון ריבוי הרגולציה. נתניהו מבהיר: ההחלטה להקמת הרשות התקבלה ב-2003, אך אף שר לא ביצע אותה

משרד התקשורת יוציא בקרוב דו"ח חדש אשר ימליץ על החלשת סמכויותיו של המשרד והקמה של רשות תקשורת לאומית. זאת, במסגרת ועדת מרדכי - ועדה בין משרדית שהוקמה על ידי שר התקשורת אריאל אטיאס ובראשה יושב מנכ"ל המשרד מרדכי מרדכי.

ועדת מרדכי בודקת את נושא השידורים בישראל ובוחנת בין היתר מעבר לשיטה של רישיונות במקום זיכיונות בשידור הציבורי המסחרי בישראל. הוועדה הגיע למסקנה כי תחום השידורים סובל כיום מריבוי רגולציה כאשר הרשות השנייה מפקחת על זכייניות הערוץ השני, ובנוסף, ערוץ עשר ומועצת הכבלים והלווין מפקחת על HOT ו-yes ורשות השידור על הערוץ הראשון.

הוועדה תמליץ על הקמה של רשות תקשורת לאומית שתאפשר איחוד סמכויות במקום אחד, חסכון בכוח אדם ויצירת אופק רגולטורי נרחב לחברות בעיקר על רקע התחלפויות הממשלה התדירות. הפרקטיקה של רשות תקשורת נהוגה ברוב מדינות המערב. כפי הנראה אין הכוונה לסגור את משרד התקשורת אלא להקים גוף רגולטורי לצידו תוך חלוקת סמכויות מסודרת ביניהם. בד בבד מבהיר ראש הממשלה המיועד בנימין נתניהו כי בממשלתו לא יסגר משרד התקשורת כפי שדווח באמצעי תקשורת.

הרעיון של הקמת רשות תקשורת נוסח כבר ב-2003 אך לאורך השנים אף שר נכנס לא הקים אותה. השר אטיאס עצמו התבטא בעבר נגד הרעיון ואמר כי "השר הוא נבחר הציבור ואימת הציבור עליו, מי שיעמוד בראש רשות תקשורת הוא פקיד שמשול למסמר בלי ראש". בוועדת מרדכי יושבים נציגי הרשות השנייה, מועצת הכבלים והלווין, האוצר וכמובן משרד התקשורת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully