וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הפסדתי מאות אלפי שקלים, לא היתה אסטרטגיה"

עמית בן-ארויה

15.3.2009 / 13:46

יעקב אילון העיד היום במשפטו של גיא ויסמן, לשעבר סמנכ"ל בית ההשקעות הראל: "זה נמשך יותר מדי זמן, עד שהוצאתי את הכסף"

גיא ויסמן, המואשם במעילה של 120 מיליון שקל בתקופה שבה היה סמנכ"ל בית ההשקעות הראל, הצליח להוציא היום את שדר ערוץ 10 משלוותו המוכרת ומהתשובות הלאקוניות, במשפט שבו הוא מופיע כעד תביעה. כשסיים בא כוחו את החקירה הנגדית ביקש ויסמן להמשיך אותה בעצמו. "אתה אישית הפסדת"?, שאל את העד. וזה השיב: "לפי דפי החשבון יש הפסדים. דיברתי אתך אינספור פעמים על ההפסדים ושאני לא רואה אסטרטגיה או שיטה בחשבון. הבורסה גואה ואני בהפסדים. אמרת שאתה שולט בעניינים ואתה יודע את זה. זה נמשך יותר מדי זמן, עד שהוצאתי את הכסף".

ויסמן התעקש ושאל כמה הפסיד אילון. "מאות אלפי שקלים", העריך העד. לאחר מכן סיפר אילון שהפקיד 1.4 מיליון שקל ומשך, למיטב זיכרונו 900 אלף. בשלב זה טען אילון בפני ויסמן כי השאלה האמיתית היא לא הפסדיו, אלא החריגה מההרשאה. "אני נתתי הרשאה לעבוד עד מינוס של 50 אלף שקל, ואתה חרגת. אתה פעלת עד מינוס של 500 אלף שקל".

אחת מטענות ההגנה היא כי אילון התקשר לוויסמן ומסר לו מידע פנימי על אשפוז שרון, ובמועד אחר על חטיפת החיילים לפני מלחמת לבנון השנייה. לשיטת ויסמן, אילון הרוויח דרכו כמיליון שקל כשמכר מניות טבע הנסחרות בארה"ב בשורט ביודעו על אשפוזו של ראש הממשלה לשעבר לפני הציבור. אילון הכחיש בדיון בשבוע שעבר מכל וכל את הדברים.

ויסמן שאל את אילון אם הוא מוכן שיוצג בפני בית המשפט פלט השיחות היוצאות שלו מתאריכים אלה. "שיראו כמה שיחות היו אלי באותו יום. שיראו כמה פעמים התקשרת אליי והעברת הוראת", הסביר ויסמן. אילון סירב להצעה ואמר "יש לי סימפטיה למצבך". ויסמן החזיר מיד: "אני לא צריך את הסימפטיה שלך". בחקירה החוזרת של התובעת עו"ד אסתי שלאין מהפרקליטות אמר אילון, בין השאר, כי לא קיבל מוויסמן טיפול כאדם מפורסם.

לפני כן שאל בא כוחו של ויסמן, עו"ד ילון הכט, את אילון כמה הרוויח או הפסיד. "למה אני צריך את זה", הקשה שופט בית המשפט המחוזי, עודד מודריק. "זו כניסה לחשבון של אדם פרטי, איך זה קשור למשפט".

לאחר דו שיח קצר בין מודריק להכט אמר האחרון לשופט: "ההתנהגות שלך היא שערורייה". מודריק, שבעבר כבר הטיל הוצאות כבדות על הכט בשל התנהלותו במשפט, פטר זאת בקלילות באומרו "ונוספה גם זו על פשעינו". בהערת אגב אמר השופט כי לא ברורה הרלוונטיות של עדות אילון למשפט.

הכט שאל אם מישהו גנב מאילון כסף. וזה ענה: "אני לא יודע מה זו מעילה. אני לא שופט. לא יודע אם מישהו גנב". בסוף הדיון הציע השופט מודריק לאילון הוצאות בגין הגעתו כעד לבית המשפט (כמה מאות שקלים), אך אילון סירב בנימוס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully