וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הוראת שעה קלה על כלכלה

ענת קם

17.3.2009 / 0:01

הזכייניות ישקיעו 25 מליון שקל ביצירה הישראלית, בתמורה להפחתה של עשרה אחוזים במחויבותיהם לשנת 2009

הרשות השנייה צפויה להפחית עשרה אחוזים ממחויבויות זכייני הערוצים המסחריים בתמורה להעברה מיידית של 25 מיליון שקלים לשוק היצירה הישראלית. לוואלה! ברנז'ה נודע, כי זו המסגרת העקרונית של הוראת השעה לשנת 2009 עליה הוחלט לאחרונה בפגישות בין מטה מאבק היוצרים, הרשות השנייה ונציגי הזכיינים. אישור הוראת השעה כפוף לחוות דעת כלכליות ומשפטיות שיוגשו לרשות בימים הקרובים ויעלו לדיון בישיבות המועצה ביום חמישי הקרוב וביום ראשון הבא.

מסגרת הוראת השעה, ביוזמתו של חבר מועצת הרשות השנייה יוסי אליטוב, נקבעה על פי תחזית כלכלית שצפתה כי הכנסות הזכיינים ב-2009 תהיינה נמוכות ב-15% מההכנסות שנצפו לפני פרוץ המשבר הכלכלי. הוראת השעה נועדה למנוע מחסור בתכניות סוגה עלית ב-2011, הואיל ולשנים 2009-2010 לזכיינים יש תכניות "מדף". על מנת לאפשר את המשך הפעילות של שוק היצירה שנקלע למשבר ולא לפגוע בתכני הטלוויזיה בשנים הבאות, החליטו ברשות להקל כאמור על מחויבויות השנה הנוכחית תמורת השקעה מיידית בתכניות סוגה עלית לשנים הבאות.

עשרה אחוזי ההקלה יהיו אך ורק ממחויבויות המכרז של הזכיינים, הגבוהות מהמחויבויות הקבועות בחוק לפיהן 17% לפחות מההכנסות יופנו להשקעה בסוגה עלית. 25 מיליון השקלים שיוזרמו באופן מיידי לתעשיית הטלוויזיה מורכבים מ-15 מיליון לרשת וקשת ו-10 מיליון לערוץ 10.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully