וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מה זה השטויות האלה תכנית תעודה?

ענת קם

17.3.2009 / 0:01

שופטת העליון אסתר חיות תהתה מדוע מגדירה קשת את תכניתה של עדי אשכנזי כתעודה. היוצרים נשלחו לנסח עתירתם מחדש

בית המשפט העליון דחה היום את החלטתו בעתירות איגודי היוצרים, זכייניות ערוץ 2 והרשות השנייה. בדיון שהתקיים הבוקר בפני השופטים אסתר חיות, איילה פרוקצ'יה ויורם דנציגר נקבעה הדחייה בעקבות הצהרת בא כוחה של הרשות השנייה, עורך הדין יאיר עשהאל, כי בתוך חודשיים יושלם מיקוד הרגולציה ברשות. בדיון הוסכם כי ברגע שיימצא פתרון מקובל לבעיות העתידיות, כפי שמיקוד הרגולציה צפוי לעשות, יהיה קל יותר להגיע להסכמה על פתרון סוגיות העבר.

הדיון היום איחד שלוש עתירות: עתירת איגודי היוצרים נגד הרשות השנייה, שהוגשה בטענה כי אינה אוכפת את מחויבויות הזכיינים בהתייחס לשנת 2006 ועתירות רשת וקשת נגד החלטת הרשות השנייה לחלט מכספי הערבויות שלהן. במרכז עתירת היוצרים נמצאת הדרישה לשלול כליל את הזיכיונות מגופי השידור המסחרי בשל אי עמידתם במחויבויותיהם. במהלך הדיון דרש עורך הדין רון דרור בשם היוצרים צו ביניים שיחייב את רשת, קשת וערוץ 10 להזרים בחודש הקרוב 30 מיליון שקלים ליצירה הישראלית.

עורך הדין דרור אמר בדיון: "לא ניתן להתעלם מכך שמדובר בהפרות קיצוניות על ידי גורמים רבי כוח. זה לא מוסרי. היום היוצרים עירומים ורעבים כי בשטח בוטלו והקפיאו הפקות... במשבר הכלכלי הם לא קיצצו במשכורות אלא בהפקות והשקיעו 70 מיליון שקלים באתר".

עורך הדין עזגד שטרן, שייצג את רשת בדיון, העלה שוב את הטענה המרכזית שהוצגה בעתירתה, לפיה לרשות השנייה אין סמכות לאכוף את מחויבויות רשת על פי טיוטת הכללים שצורפה למכרז על ערוץ 2, מאחר שהכללים מעולם לא אושרו ותוקפו באופן רשמי. יצוין כי בית המשפט קיבל את עמדת היוצרים והרשות השנייה, שטענו כי רשת קיבלה על עצמה כללים אלו בעצם כך שהיא ניגשה למכרז ועל כן לא ניתן לקבל את התנגדותה להם.

עורך הדין רון גזית, בא כוחה של קשת, הציג בדיון נתונים שונים על עמידת קשת במחויבויות התוכן שלה במהלך 2006 וחזר על הטענה העיקרית של כל זכייני השידור המסחרי, לפיה אין חוסר בהוצאה לתכניות סוגה עלית אלא שהרשות לא מכירה בהוצאה לפי תת הז'אנרים. כך לדוגמה, אמר עורך הדין כי "ארץ נהדרת" מוכרת כתכנית מז'אנר מיוחד וכי ההכרה בהוצאה לז'אנר זה מוגבלת. עוד הזכיר עו"ד גזית את התכנית "מה זה השטויות האלה?" של עדי אשכנזי שקשת ביקשה להכיר בה כתכנית תעודה. בשלב זה קראה לעברו השופטת חיות "עדי אשכנזי זו תכנית תעודה? זו תכנית מצוינת אבל היא לא תכנית תעודה".

בתום הדיון, לאחר שנקבע כי ההחלטה תידחה בחודשיים, הורה בית המשפט לאיגודי היוצרים לנסח מחדש את עתירתם מאחר שבחלוף הזמן קטעים ממנה כבר אינם רלוונטיים. רשת, קשת, ערוץ 10 והרשות השנייה ישיבו לעתירה המחודשת בתוך 15 ימים לאחר שתוגש. עורך הדין שטרן ביקש מבית המשפט להוציא צו מניעה לחודשיים הקרובים שיקפיא את הסנקציות שעשויה הרשות להטיל בתקופה זו. בית המשפט דחה את בקשתו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully