וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עיתונאי ה-BBC מאיימים בשביתה

וואלה! ברנז'ה

17.3.2009 / 11:33

חברי איגוד העיתונאים הלאומי בבריטניה הסכימו אמש על השבתת עבודתם במהלך אפריל במחאה על פיטורי עובדים רבים

אלפי עובדי רשת BBC הבריטית יפתחו בשביתה בת יומיים במהלך אפריל, זאת בשל איומי הקיצוצים ברשת. הגרדיאן מדווח כי 800 חברי איגוד העיתונאים הלאומי בבריטניה הצביעו אתמול על שביתה, שאם אכן תצא לפועל ישובשו החדשות בטלוויזיה ברדיו ובאינטרנט ב-3 וב-9 באפריל.

לדברי האיגוד, איום הקיצוצים המיידי הוא על המדור הבין לאומי של הרשת האחראי על דרום אסיה, שם כ-20 עובדים נמצאים בסכנה. ג'רמי דיר, מזכיר איגוד העיתונאים הלאומי צודטט בגרדיאן: "העיתונאים במדור דרום אסיה נלחמים בגבורה נגד מיקור החוץ של עבודתם, עכשיו יש להם את הגיבוי של אלפי חברי האיגוד ב-BBC". עובדי המדור הבין לאומי בתכניות הרדיו בהודית, נפאלית ושפות נוספות הממוקמים בלונדון שבתו לאחרונה במשך יום אחד על רקע הקיצוצים המתוכננים.

נציגי האיגוד של ה-BBC שנפגשו אתמול גינו את איום הפיטורים המרחף מעל עמיתיהם לעבודה וקראו להנהלה לבטל את האיום ולהכנס למשא ומתן משמעותי. האיגוד אמר כי הוא מתנגד לקיצוצים המחוייבים בכל חלקי ה-BBC והוסיפו כי השביתה תתקיים במידה שהשיחות עם ההנהלה לא יצליחו לפתור את הסוגיה.

דובר מטעם המדור הבינלאומי אמר לאתר הגארדיאן: "לא חל איום פיטורים מיידי על אף אחד במדור דרום אסיה של ה-BBC. אנחנו עדיין בתהליך חיפוש מתנדבים והזדמנויות לפרישה מרצון ואנחנו אופטימיים ומאמינים שנמצא פתרון מספק".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully