וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היוצרים: "נשוב לרחובות, המאבק יעלה מדרגה"

ענת קם

17.3.2009 / 13:42

מחאת היוצרים תתחדש עקב התנגדותם למסגרת הוראת השעה עליה תצביע מועצת הרשות השניה ביום ראשון: "מועצת הרשות השניה שוב נעמדת לצד בעלי ההון"

ארגוני היוצרים מתנגדים למסגרת הוראת השעה שמציעה הרשות השנייה כחלק מהפתרון למצוקת היצריה על רקע המצב הכלכלי. בהמשך לפרסום בוואלה! ברנז'ה, לפיו יוזרמו מיידית 25 מיליון שקלים ליצירה הישראלית ובמקביל יופחתו 10% ממחויוביות הזכיינים המסחריים ב-2009, מודיע היום מטה מאבק היוצרים כי " בכל הדיונים הובהר היטב כי עד שלא יוזרם כסף חדש לתעשייה אין מקום למתן הקלה מסוג כל שהוא לזכיינים, אי לכך לצערינו הרב בימים הקרובים ישובו היוצרים אל הרחובות והמאבק יעלה מדרגה ".

עוד נמסר, כי "אין ספק שמועצת הרשות השניה לא מצליחה פעם נוספת לעמוד לצד החוק אלא לצד בעלי ההון. יתרה מכך, הזרמה של 25 מיליון שקלים בסוף הרבעון הראשון של השנה היא פחות מ-20% מהחובויות השנתיות של הזכיינים ועל כן לא ברור מה הבסיס למספר זה. כל סכום של פחות מ-50 מיליון שקלים בהזרמה מיידית הוא זריית חול בעיניים.בנוסף, כדרכה המועצה לא הכריזה מה יהיו הסנקציות על הזכייניות במידה וסכום לא יוזרם באופן מיידי”. גורמים ברשות טענוהיום כי במהלך הדיונים שקיים המנכ"ל מנשה סמירה היוצרים אכן הגיעו להסכמה עם הרשות על מסגרת הוראת השעה.

יוסי אליטוב, חבר מועצת הרשות השנייה ומיוזמי הוראת השעה, אמר היום בתגובה: “מועצת הרשות השנייה תמשיך להפוך כל אבן אפשרית ותפעל ביצירתיות להזרמת כספים נוספים לשוק היצירה, כפי שהיא עושה בחודשים האחרונים, חרף המשבר הכלכלי החמור אליו נקלעה מדינת ישראל. אנחנו מאמינים שהיוצרים הם תעודת הביטוח של המסך מפני מגיפת הריאליטי שצובעת את הטלוויזיה בצבע אחד. נמשיך לעמוד לימין היצירה והיוצרים גם אם לא נצליח לספק את אחרונת משאלות הלב של החברים הנכבדים בארגוני היוצרים השונים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully