וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אגודת העיתונאים נגד נציבות שירות המדינה

ענת קם

17.3.2009 / 15:08

יושב ראש אגודת העיתונאים והמנכ"ל זועמים על המעקב שמנהלת הנציבות על עיתונאי רשות השידור: "המעסיק מכשיל את עובדיו"

אגודת העיתונאים בתל אביב פנתה היום לנציב שירות המדינה בנושא המעקב שמנהלת הנציבות אחר עובדי רשות השידור, עליה פורסם בעיתון הארץ. במכתב ששלחו יושב ראש האגודה הנכנס אבי פז והמנכ"ל יוסי בר מוחא נטען כי מעקב אחר עיתונאים מהווה פגיעה בלתי מידתית בחופש העיתונות ומאיים על עיתונאי הרשות.

במכתבם תקפו פז ובר מוחא את תגובת הנציבות לפיה לא מתבצעים מעקבים אחרי פגישות עיתונאים עם מקורותיהם. לדבריהם, התגובה אינה עומדת במבחן המציאות: "אילו כלים יש בידיכם כדי להבחין מיהו מקור ומי איננו מקור?"

בהמשך נכתב: "לנוכח התנהלותכם זו, נוצר חשש אמיתי כי כל מקור סביר יסרב מעתה ואילך להיפגש עם העיתונאי, מחשש שמא מתבצע אחריהם מעקב, ועוד מטעם המדינה! האבסורד הוא כי העיקוב נעשה לכאורה מטעם מעסיקו של העיתונאי, אשר מכשיל את עובדיו הוא מלבצע את עבודתם על הצד הטוב ביותר. לאור הרמיסה בריש גלי את עקרון החיסיון העיתונאי, המהווה, כאמור, פגיעה בחקיקת יסוד ובעקרונות בסיסיים של מדינה דמוקרטית, מוחה אגודת העיתונאים בתל אביב בתוקף כנגד המעקבים שיזמה נציבות שירות המדינה אחר עיתונאים, ודורשת להפסיקם לאלתר".

מכתבם של פז ובר מוחא מצטרף לפנייתו של יושב ראש ועד עיתונאי קול ישראל בתל אביב שמעון וילנאי למנכ"ל רשות השידור מוטי שקלאר שנשלחה ביום ראשון האחרון. במכתב כתב וילנאי כי "פעולה זו מנוגדת לערכי הדמוקרטיה ומתאימה למשטרים אפלים שחשבנו לתומנו שעברו זה מכבר מן העולם". לדברי וילנאי, מעדויות עובדים שזומנו לנציבות עולה שהמעקבים נמשכו חודשים רבים. וילנאי, הנוטל מתוקף תפקידו חלק בדיוני הרפורמה ברשות, תוקף גם את תזמון המעקב: "ברור לכל כי מדובר בעלות כספית אדירה שהרשות מרשה לעצמה להוציא בתקופה כה רגישה וקשה לשידור הציבורי ערב מימוש רפורמה ופרישה מוקדמת של 380 עיתונאים!"

וילנאי דורש את הפסקת המעקבים וטוען כי מדובר בחדירה לצנעת הפרט וכן כי אין תועלת במעקבים כאלה משום שידוע שהעיתונאים זמינים לממוניהם בכל שעה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully