וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יוחנן צנגן יודיע היום על התפטרותו

ענת קם

19.3.2009 / 7:19

מנכ"ל זכיינית ערוץ 2 רשת צפוי להודיע היום להנהלת החברה ולדירקטוריון על עזיבתו. צפוי להישאר בתפקיד עד למינוי מנכ"ל חדש

מנכ"ל זכיינית ערוץ 2 רשת יוחנן צנגן צפוי להודיע הבוקר על התפטרותו, כך מאשרים הבוקר בכירים בזכיינית. צנגן צפוי להתמנות לתפקיד בכיר בחברת עופר מדיה. טרם התקבלה תגובת רשת לדברים, את תגובתו של צנגן לא היה ניתן להשיג.

השנה האחרונה היתה קשה לזכיינית, במיוחד נוכח המעבר לארבעה ימי שידור ופרוץ המשבר הכלכלי בעולם. צנגן הופיע לאחרונה בפני מועצת הרשות השניה ואמר: "רשת הפסידה 40 מיליון שקל ב-2008, מתוכם 25 מיליון שקל רק ברבעון האחרון. 25 מיליון שקל ברבעון זה קצב של 100 מיליון שקל בשנה. זה קצב שאם נמשיך אותו עוד רבעון אחד אנחנו פשוט לא נהיה". צנגן גם התייחס לבעלי המניות בזכיינית, ואמר כי "הבנקים מתחילים לשאול שאלות, לבקש ביטחונות או החזרים של הלוואות. לבעלי המניות, שעסוקים בעשייה ובענפים אחרים, יש בעיות משל עצמם. אין להם היכולות לתמוך ברשת כפי שהיו יכולים לתמוך בה בימים נורמליים". בימים האחרונים הזרימו בעלי המניות של רשת סכום של 10 מיליון שקל.

צנגן, 58, מילא שורה של תפקידים בכירים ברשות השידור, האחרון בהם הוא סמנכ"ל כספים וכלכלה. הוא עזב את רשות השידור ב-1991 ושימש מנכ"ל משותף ברשת מיום הקמתה יחד עם דן שילון. מאז פרש שילון מהתפקיד ב-1998 שימש צנגן מנכ"ל יחיד. ההצלחה הגדולה ביותר עליה חתום צנגן היא הזכייה במכרז ערוץ 2, תוך הגשת הצעת ביד סבירה יחסית בסך 124 מיליון שקל, 50 מיליון פחות מההצעה של קשת.

רשת נמצאת בבעלות אנג'ל ועופר (51%), גלעדי ורקאנטי (20%), מיכאל שטראוס (16%) ושרפ"ק (13%).

חנוך דאום, סמנכ"ל ברשת ומקורב לצנגן אמר הבוקר לוואלה! ברנז'ה "אני עצוב עבורנו העובדים ברשת. אין היום מנהלים בתחום הזה שיש בהם את עולם הערכים של צנגן. מדובר בזן נכחד של מנהלים עם אחריות, אנושיות, כישרון פנומנלי ותחושת שליחות. יחד עם זאת, אני משוכנע שצריך לכבד את החלטתו ושמגיע לו ללכת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully